Een kijkje in het Staphorster bos!

10:00 The DIY Life 0 Comments

Een paar dagen geleden ben ik met mijn vriend naar het Staphorster bos geweest. Het is er prachtig en ik had gelukkig mijn camera bij me! Ik heb een aantal prachtige foto's kunnen maken, die ik vandaag met jullie ga delen.
Er zijn zoveel prachtige dingen die je op de foto kan zetten, die het waard zijn om eens wat beter te bekijken. Door al deze prachtige dingen die wij tegenkwamen zagen we ook de hand van God. We gaan ook wel eens een 'kerkdienst in het bos' houden, oftewel: God leren kennen en Hem ontmoeten door naar de natuur te kijken. Om alles wat Hij geschapen heeft te bewonderen. En als je dan eens de tijd neemt om naar de prachtige grote en kleine dingen en details in de natuur te kijken, dan leer je hopelijk onze geweldige en grote God beter kennen!

Als eerste kwamen we deze dingetjes tegen. Ik wist niet precies wat het waren, maar mijn vriend vertelde me dat het berkenzaadjes zijn. En laat de berkenboom nou eens één van de bomen zijn die ik prachtig vind! Dus we hebben een handvol zaadjes meegenomen en gaan ze thuis planten, kijken wat er uit komt!
Ook kwamen we deze besjes tegen. No worries, we hebben ze niet gegeten! Maar we zijn wel benieuwd wat voor plant dit is. Weet iemand van jullie dat?
Nog meer besjes! En nog steeds gen idee welke plant, maar deze hebben we ook niet gegeten.
Daarna kwamen we fascinerende boom tegen met schors dat een beetje begroeid was met mos, een prachtig gezicht! Het schors gaf een bijzondere structuur aan de boom.
En een paddenstoel kan natuurlijk niet ontbreken in een boswandeling. We hebben geprobeerd of het een paddenstoel was die 'ontploffen' als je er tegenaan tikt, maar dat was deze soort (helaas) niet.
In onze tuin zijn wilde bramen soms een plaag, maar in het bos vind ik ze prachtig! De zwarte op de foto hadden we geplukt en die smaakte heerlijk!
We kwamen ook nog een boomstronk tegen waar water in stond, zo gaaf! Die moest ik gewoon op de foto zetten!
Er waren ook een aantal bankjes gemaakt van boomstammen.
En om af te sluiten nog een gave foto van hars dat uit een boom kwam.
Dit waren mijn foto's van een wandeling door het Staphorster bos! Maak je ook wel eens een boswandeling? Neem dan eens je camera mee, of maak foto's met je mobiel! 
Have fun!
Tessa




Wat je misschien ook leuk vindt:

Een kijkje in het Staphorster bos!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.