Netflix top 5 series

10:00 The DIY Life 0 Comments

De laatste paar maanden heb ik (samen met een paar anderen) een Netflix abonnement. Als je zo’n abonnement met z’n vieren deelt, dan betaal je slechts € 3 per maand en dan kan je onbeperkt Netflix kijken! Dus je raadt het misschien al: ik ben inmiddels Netflix verslaafd.. Vooral de series vind ik geweldig! Vandaag doe ik een greep uit die series en vertel ik je mijn top 5!
1. Terra Nova
Deze serie gaat over de toekomst én het verleden (zonder flashbacks). De hoofdpersonen leven in het jaar 2149, maar de lucht is enorm vervuild en de natuur is zo kapot, dat de mensen ergens anders heen moeten. Er wordt een tijdmachine ontwikkeld, waarmee ze naar de oertijd kunnen en tussen de dinosauriërs leven. Ze bouwen een bestaan op, maar dat gaat niet zonder slag of stoot.
De serie is erg goed in elkaar gezet, en er is veel aandacht besteed aan het uiterlijk van de dinosauriërs, het verhaal en de beelden van 2149. Helaas kostte het eerste seizoen miljoenen, en komt er geen tweede seizoen.
Beoordeling: 9
Seizoenen: 1
Afleveringen: 13

2. Modern family
Misschien dat je deze serie al kent (en hij is geen Netflix original), maar deze mocht niet ontbreken in mijn top 5! Deze hilarische en komische serie kent drie gezinnen, die familie van elkaar zijn. Eén van de gezinnen zijn twee homoseksuele mannen met een geadopteerd dochtertje. Er komen woordgrappen in voor, alledaagse gebeurtenissen en je volgt het leven van de gezinnen op de voet. Ik mag er graag naar kijken, en daarom staat deze serie ook hoog in mijn top 5!
Beoordeling: 8,5
Seizoenen: 6
Afleveringen: 24 per seizoen

3. Elementary
Hoofdpersonen in deze serie zijn Sherlock Holmes en Joan Watson, maar dan in een modern jasje gestoken. De serie speelt zich namelijk af in het hedendaagse New York. Sherlock is begaafd met een indrukwekkende hersenpan en kan moorden en misdaden oplossen door bijvoorbeeld aan de grond te ruiken of een stukje grond te proeven (jup, hij is echt raar). Joan helpt hem daarin en krijgt 'detectiveles' van Sherlock. De twee vormen een goed team en ze lossen allerlei misdaden op. De meeste afleveringen kan je los bekijken, maar sommige volgen elkaar op.
Beoordeling: 8
Seizoenen: 3
Afleveringen: 24 per seizoen

4. Jane the Virgin
Een Latijns-Amerikaanse jonge vrouw heeft zich als levensdoel gesteld om niet zwanger te worden en geen seks te hebben voordat ze getrouwd is. De serie begint ermee dat de hoofdpersoon, Jane Villanueva, een uitstrijkje krijgt. In een kamer naast haar in het ziekenhuis wordt een vrouw geïnsemineerd. De dokter haalt de behandelingen door elkaar en insemineert Jane per ongeluk. En je raadt het misschien al: Jane wordt zwanger. Haar verloofde heeft het daar moeilijk mee, en Jane is bang dat ze ook nog eens gevoelens krijgt voor de vader van haar kind. Wat moet ze met die gevoelens? Dat zie je in de serie!
De serie zit vol met drama, romantiek en Latijns-Amerikaanse invloeden. Ik vond het heel erg leuk om te kijken, en kan niet wachten op het volgende seizoen! Seizoen 1 eindigt namelijk met een cliffhanger..
Beoordeling: 7,5
Seizoenen: 1
Afleveringen: 22

5. Pretty Little Liars
Een erg bekende serie, waarin vier vriendinnen plotseling hun vijfde vriendin Allison kwijtraken. Ze worden kort na de begrafenis van Allison gestalkt door ene 'A', die hen in de gaten houdt, hen vreemde opdrachten geeft en hen soms zelfs bedreigt. Dit gebeurt allemaal via het internet, briefjes of op een andere manier. Wie 'A' is, blijft een mysterie, maar gaandeweg de serie kan je proberen het mysterie te ontrafelen. Op internet staan talloze blogs en artikelen over wie 'A' kan zijn. Weet jij al wie het is?
Deze serie staat op de laatste plaats in mijn top 5. In het begin vond ik de serie heel spannend, interessant en probeerde ik erachter te komen wie 'A' is. Maar naar verloop van tijd werden de leugens (waar de serie om draait) langer en ingewikkelder, en het verhaal werd erg gecompliceerd. Toen ben ik afgehaakt, maar ik vond de serie wel zo goed dat hij in de top 5 staat!
Beoordeling: 7
Seizoenen: 6
Afleveringen: 25 per seizoen

Na mijn top 5 ben ik er eigenlijk wel benieuwd wat jouw top 5 van Netflix series is! Je kan je reacties achterlaten op Facebook of Instagram!

Have fun!
Tessa




Wat je misschien ook leuk vindt:

Netflix top 5 seriesThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.