5 tips om je kamer opgeruimd te houden

11:17 The DIY Life 0 Comments

Een rommeltje maken is zo gedaan, en overal troep neergooien ook, maar het opruimen ervan duurt vaak wat langer en staat je misschien vaak tegen. Ik zelf heb dat in ieder geval wel als ik bijvoorbeeld mijn kamer op ga ruimen. Maar wat kan je er nu aan doen om ervoor te zorgen dat je je kamer niet zo vaak meer hoeft op te ruimen, omdat het geen troepje wordt? Daar geef ik je 5 tips over!
1 Als je een boekenkast hebt, zet dan wanneer je een boek gebruikt hebt, de boeken weer terug in de kast. Zo komen ze niet overal rond te slingeren, en raken ze bovendien niet beschadigd (en je raakt ze niet kwijt)!

2 Wanneer je 's avonds je pyjama aan doet, en je kleding van die dag uit hebt getrokken, ruim ze dan meteen op of doe ze bij de was. Als je dit doet, zal er minder snel kleding op je kamer rondslingeren, en weet je ook meteen waar je dat ene leuke jurkje hebt!

3 Eens per week de stofzuiger door het huis halen, geeft gelijk al een schoon gevoel. Je bent er wel even mee bezig, maar alles is dan ook lekker schoon!

4 Ik heb wel eens de neiging om, als ik me moet haasten, de spullen die ik niet nodig heb op mijn bed te gooien (herkenbaar?). En nee, ik ga niet zeggen dat je alles op kan ruimen als je al aan het haasten bent. Maar wanneer je aan het eind van de dag weer thuis komt, kan je alles weer op zijn plek zetten en even opruimen.

5 Een opgemaakt bed lijkt een stuk netter, tenminste dat is mijn ervaring. 's Ochtends laat ik mijn bed altijd wel even luchten door de dekens er niet op te leggen, maar als het een tijdje gelucht heeft, kan je je bed weer opmaken. Het is ook gewoon leuk om 's avonds in een opgemaakt bed te gaan slapen!

Bonustip #6 Geef alles een eigen plekje. Op die manier weet je je spullen precies te vinden en hoef je niet te zoeken in een eventuele chaos naar de oplader van je mobiel of je leuke schoenen! Ik heb zelf onder andere een mandje voor mijn kabeltjes, en een vaste plek voor mijn make-up en dat bevalt me heel goed!


Have fun!
Tessa




Wat je misschien ook leuk vindt:

5 tips om je kamer opgeruimd te houdenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.