De leukste Sinterklaas cadeaus + DIY cadeaupapier

08:00 The DIY Life 0 Comments


We gaan alweer richting het einde van het jaar. Dat betekent dat er weer hele leuke feesten gezellige dagen voor de deur staan, bijvoorbeeld Sinterklaas. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind het nog steeds heel erg leuk om surprises te maken, cadeautjes leuk in te pakken en te genieten van de tijd samen met mijn familie.


Het is voor iedereen natuurlijk verschillend wat voor cadeautje je leuk vindt om te maken en te geven, maar natuurlijk ook wat de ander leuk vindt om te krijgen. Daarom laat ik je hele diverse DIY's zien voor Sinterklaas cadeautjes. Voor iedereen zit er wel iets leuks bij!

1. Graveren in glas

Ik heb dit al vaker genoemd als cadeautje, maar het blijft zo ontzettend leuk! Niet alleen om te geven, maar ook om te maken. Hier lees je alles over deze DIY. Je moet het wel even oefenen voordat je het onder de knie hebt, maar dan kan je er ook alles mee maken. Wil je iemand een glas geven met zijn naam er op, of juist een mooie vaas met bloemen er op gegraveerd? Er zijn genoeg ideeën te bedenken, en dit cadeautje is op zich wel 'neutraal' dat je het aan iedereen kan geven, ook als je die persoon niet heel goed kent.

2. Handletteren op onderzetters

Ook deze DIY is erg makkelijk te maken, en het leuke hiervan is dat het misschien nog vaak gebruikt wordt ook! Je geeft iemand iets waar hij echt wat mee kan. Dat vind ik zelf altijd wel heel leuk, om iets te ontvangen waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt. Vind je handlettering leuk? Dan vind je dit cadeau idee misschien wel heel leuk om te doen! In dit artikel laat ik je zien hoe ik mijn onderzetters versierd heb met handlettering.

3. Fotolijst

Doen jullie aan lootjes trekken en heb je iemand die dol is op foto's maken? Of iemand die juist dol is op haar interieur decoreren? Dan heb ik een leuk idee voor je: koop een mooie blanco fotolijst (houtkleur, wit, zwart, you name it) en versier deze. Zelf heb ik dat gedaan met spuitverf (hier lees je hoe!) en dat is zó leuk geworden! Het geeft de indruk dat het een unieke fotolijst is en je kan hem helemaal aan de persoon of haar interieur aanpassen.

4. Quotes op een canvas

Wie is er niet dol op een mooie quote? Ik kan er zo een aantal bedenken die ik mooi vind, en ik heb er ook veel op in de kamer hangen. Niet alleen omdat ze inspirerend zijn, maar ook omdat het mooi is in het interieur. Als je zelf handig bent met handlettering, heb je vast ook wel eens quotes gemaakt. Wanneer je een canvas koopt en hier een quote op maakt, kan je deze ook cadeau geven aan iemand voor Sinterklaas. De DIY vind je hier. Een kleine tip is wel om er achter te komen wat voor soort quotes de ander leuk vindt.

5. Cadeaus inpakken

Het leuke van cadeaus krijgen is denk ik wel het uitpakken. Wat zou er in zitten? Het is natuurlijk helemaal leuk als dat cadeau ook nog eens heel mooi ingepakt is. Hoe je dit ontzettend leuke cadeaupapier maakt lees je hier. Het cadeaupapier was bedoeld voor de Kerst, maar het kan ook heel goed als cadeaupapier voor Sinterklaas. Dat standaard cadeaupapier met zwarte piet en Sinterklaas er op is wel afgezaagd. Dan is dit cadeaupapier toch veel leuker?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

De leukste Sinterklaas cadeaus + DIY cadeaupapierThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.