Ik ga trouwen!

08:00 The DIY Life 0 Comments


Wauw, het klinkt nog steeds onwennig om te zeggen, maar ik ga trouwen! Ik kan even geen woorden vinden om te omschrijven hoe geweldig ik dit vind... Mijn lieve vriend Joël en ik hebben volgende week 2 jaar een relatie. De laatste maanden hebben we het wel eens over trouwen gehad en we wisten al vrij snel dat we na het afronden van onze studie willen trouwen. Ik zei dan wel eens voor de grap dat hij eerst maar eens op zijn knie moest gaan. Dat het zo dicht bij was had ik niet in de gaten...!

Zoals jullie misschien wel weten, woon ik voor vier maanden in Barcelona. Als je me al langer volgt, weet je dat ik vóór de zomervakantie vijf maanden in Brussel heb gewoond voor mijn stage. Dat bij elkaar opgeteld, betekent dus dat Joël en ik elkaar dit jaar niet vaak hebben kunnen zien. Ik zal er ook niet om liegen dat het een lastig jaar was voor onze relatie. Gelukkig hebben we doorgezet en is onze liefde voor elkaar sterk genoeg om bij elkaar te blijven!

Na dat beetje voorgeschiedenis zal ik de sappige details vertellen (zoals mijn nichtje dat zo leuk zei) over het aanzoek! Joël kwam een week naar Barcelona in de herfstvakantie. Dit was de enige week invier maanden dat we elkaar zouden zien, dus we wilden er beide volop van genieten en hadden al veel leuke dingen in de planning staan.

Op de vierde dag dat Joël hier was, (17 oktober 2017) gingen we samen Montjuïc beklimmen. We zaten in een hotel vlakbij de Montjuïc, dus het was lopend te doen. De beklimming vergde een beetje inspanning, maar na een tijdje waren we dan bij het nationale museum van Catalunya aangekomen. Eerst wilden we verder lopen, maar toen zagen we aan de linkerkant een klein, sprookjesachtig parkje wat er prachtig uitzag. We keken elkaar aan en wisten meteen dat we daar graag even wilden wandelen. We zijn beide natuurliefhebbers en genieten dan ook van prachtige bloemen en bijzondere plantensoorten. Het was erg rustig in het parkje, waardoor we ook de tijd konden nemen om de planten en bloemen te bekijken.

Na een tijdje stelde Joël voor om op een bankje te gaan zitten en genoot ik van het uitzicht. Hij vroeg of ik wat te drinken wilde en deed zijn tas open om een flesje drinken te pakken - dacht ik. Opeens veranderde de toon in zijn stem en klonk zijn stem nog liever dan normaal. Daarna ging hij op zijn knie en vroeg mij ten huwelijk!

Met tranen in mijn ogen omhelsde ik hem en zei ik volgens mij een paar keer 'ja'. Ik was verrast en had het totaal niet zien aankomen, zeker niet in zo'n prachtig parkje op een berg midden in Barcelona..! Ik zit nog steeds op een roze wolk en die wordt alleen maar groter als ik bedenk dat we gaan trouwen!

Ik heb al allemaal leuke ideeën voor DIY's en blogartikelen die te maken hebben met trouwen en ik kan niet wachten om daar mee aan de slag te gaan! We zijn al druk bezig met de voorbereidingen (gemeentehuis, receptie, jurken, etc.) en daar zal ik ook stukjes van laten zien. We hebben ook al een trouwdatum, maar die hou ik nog eventjes geheim!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Ik ga trouwen!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.