Review acrylic spray paint van de Action

08:00 The DIY Life 0 Comments


Acrylverf kent iedereen waarschijnlijk wel, maar wist je dat er (onder andere) bij de Action acrylverf te koop is in een klein spuitbusje? Het is al een tijdje verkrijgbaar, maar ik was er nog niet aan toe gekomen om de review te schrijven, tot nu. En het resultaat was verrassend..!

Ik moet eerlijk zeggen dat het concept voor mij nieuw was, want ik had nog nooit acrylverf in een spuitbusje gezien. Van te voren had ik niet echt verwachtingen, want ik had ook geen idee hoe de verf uit zou pakken. De spuitbusjes worden per drie stuks verkocht in diverse kleuren. De prijs moet ik je helaas schuldig blijven, want het is al een tijdje geleden dat ik ze gekocht heb... Mocht jij de prijs wel weten, laat het dan even in de reacties achter.

Bij de Action kocht ik ook een canvas (helaas ook een tijdje geleden, dus geen prijs...). Hierop wilde ik de verf gaan uitproberen. Het is een canvas met 'watermerken', oftewel als je er verf op doet, worden die plekken zichtbaar. Met waterverf werkt dat sowieso, maar misschien ook met acrylverf. We zullen het zien....!

Hoe werkt het?

Eigenlijk zijn de spuitbusjes erg simpel om mee te werken. Je hebt in principe geen bakje of schaaltje nodig waarop je de keuren mengt. Toch werkt het net iets anders dan 'gewone' spuitverf, want deze verf is ietwat dikker. Schud de flesjes goed voordat je de verf gebruikt. Je zult merken dat er in één keer veel verf (of juist weinig) uit het flaconnetje kan komen. Daarnaast viel het me op hoe groot het bereik van de spuitkop is. Ik had een vrij brede ondergrond, maar toch kwamen er ruim 20 cm verderop nog verf spetters op de tafel. Houd het spuitbusje ongeveer 10-15 cm van je canvas af. Als je van dichterbij de verf gebruikt, heb je kans op lelijke vlekken of hele natte plekken.

Als de verf nog nat is, kun je met een kwastje de verf verspreiden of mengen. Ook kun je eventueel wat water toevoegen aan je canvas of je kwast dippen in wat water. Op die manier kun je de verf nog iets makkelijker mengen als het nog nat is. Een dunne laag van deze verf droogt binnen 40-60 minuten. Een dikkere laag heeft uiteraard iets langer nodig om te drogen.

Een paar tips voor het gebruik

Even snel een paar tips voor als je met deze spuitbusjes werkt:
- Zorg voor een goede ondergrond die groot genoeg is. De spuitverf kan een groot bereik hebben.
- Schud het flesje goed van te voren
- Spuit niet dicht op het canvas, maar houd ongeveer 10-15 cm afstand. Op die manier voorkom je lelijke vlekken
- Houd een kwast bij de hand. Zo kun je de kleuren die nog nat zijn een beetje mengen of beter verspreiden
- De verf droogt vrij snel als je een dun laagje gebruikt. Een dikkere laag heeft langer nodig om te drogen.

Het resultaat en mijn mening

Op het canvas is goed terug te zien dat er spuitverf gebruikt is. Niet alles is bedekt en je ziet kleine stipjes als je goed kijkt. Daarnaast moest ik mijn best doen om de 'watermerken' zichtbaar te krijgen op het canvas, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik geen waterverf gebruikt heb. De kleuren mengen wel erg mooi en komen ook overeen met de kleuren van de spuitbusjes. Toch moest ik in het begin heel erg wennen aan de flacons, waardoor er ineens veel verf uit kwam (of juist niet) en de halve tafel onder de spetters zat.

Al met al vond ik de verf zeker het proberen waard, maar of ik het vaak ga gebruiken weet ik niet. Zelf geef ik toch nog de voorkeur aan verven met een kwast, tenzij het echt spuitverf is (iets dunnere verf). Mocht je deze verf ook proberen, laat dat zeker even weten wat jij ervan vindt!

Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Review acrylic spray paint van de ActionThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.