Review: brushpennen van de Action

08:00 The DIY Life 0 Comments


In een eerder artikel van augustus 2017 heb ik de toenmalige brushpennen van de Action gekocht en daar een review over geschreven. Momenteel zijn er bij de Action nieuwe brushpennen te krijgen, die ik uiteraard even moest testen. Het zijn ontzettend leuke kleuren brushpennen en niet duur. Kunnen ze mijn verwachtingen waar maken?

Allereerst even wat informatie over dit setje van vrolijke brushpennen. Er zijn volgens mij diverse kleuren waar je uit kunt kiezen. In elke set zitten 6 brushpennen en per set betaal je € 1,36. Het is niet zoals bij de Twinmarkers van de Action dat er twee punten aan zitten. Deze brushpennen hebben één punt. Een tijdje geleden probeerde ik overigens ook andere brushpennen van de Action uit, die review lees je hier.

De punt van de stift

Als ik het woord 'brushpen' zie, dan denk ik meteen aan een flexibele punt waarmee brushlettering mogelijk is. Maar dat viel bij deze pennen eigenlijk best tegen... De punt op zich is redelijk klein, wat me meteen al opviel. Daarnaast is alleen het uiterste stukje van de stift punt flexibel-achtig. Als ik deze pennen vergelijk met bijvoorbeeld een Tombow brushpen, dan zijn de punten wel degelijk verschillend. Natuurlijk zit er een verschil in prijs en kwaliteit, maar toch had ik wel een iets betere en flexibelere punt verwacht.

De kleuren

De leuke pastelkleuren komen redelijk overeen met de kleur op papier. Toch kan ik niet zeggen dat de kleuren exact hetzelfde zijn, maar dat is bij duurdere stiften soms ook het geval. De inkt is wel duidelijk te zien op papier. Het voordeel van dit setje vind ik dat er 6 vrolijke kleuren zijn, waarmee je veel kunt variëren. Ik heb de stiften overigens getest in mijn Leuchtturm1917 bullet journal en op wit A4-papier.

Hoe schrijven ze?

Ik liet in het stukje hierboven over de punt al doorschemeren dat de punt minder flexibel is dan ik verwacht had. Nu ben ik geen expert in handlettering, maar ik heb al wel redelijk wat oefening achter de kiezen. Toch vond ik het lastig om met deze 'brushpennen' een brushpen effect te krijgen. Misschien ligt het aan mij, maar de kans is groter dat het aan de pen ligt. De stiften schrijven wel heerlijk overigens, maar ik zou ze eerder stiften noemen en geen brushpennen.

Om te laten zien hoe de brushpennen schrijven, heb ik een kort stukje gefilmd met drie kleuren. Klik hieronder op het filmpje om de demonstratie te zien. Zoals je zult zien, lukt het me niet goed om met deze stiften brushletters te maken. Ik ben heel erg benieuwd of jij een andere ervaring hebt!

Mijn mening

Als je het hele artikel hebt gelezen, heb je denk ik al een goed beeld kunnen krijgen van mij mening. Namelijk dat ik de brushpennen tegen vind vallen. De punt is minder flexibel dan ik verwacht had en ik zou ze zelfs eerder stiften noemen dan brushpennen. Ze schrijven wel heel fijn en het setje is niet duur. Ik zou het niet aanraden om deze stiften te kopen, tenzij je het vanwege de kleuren wilt kopen. Erg jammer... Hopelijk heeft de Action de volgende keer betere stiften!

Heb jij een andere ervaring met deze brushpennen? Laat het dan vooral hieronder weten!
Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Review: brushpennen van de ActionThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.