DIY letterslinger

08:00 The DIY Life 0 Comments


Zoals je denk ik wel gemerkt hebt, zit ik tot over mijn oren in de babydingen: babykamer, babyuitzet, babykleertjes.... Vandaag laat ik je een DIY zien die ik voor de babykamer gemaakt heb, maar die je ook prima kunt maken voor een verjaardag, voor in je eigen woonkamer of gewoon omdat het leuk is! Ik laat je namelijk zien hoe je een letterslinger kunt maken.

Wat je nodig hebt:

- Stevig papier (bijvoorbeeld crafting papier)
- Schaar
- Potlood
- Liniaal
- Touw of lint
- Perforator

De eerste stap is om te bedenken welke tekst je als slinger wilt maken. Denk bijvoorbeeld aan 'Home sweet home', 'Happy birthday' of 'We love you'. De laatste heb ik gekozen, met een hartje om het woord 'love' te vervangen. Geen inspiratie voor een leuke quote of tekst? Klik hier.

Knip de letters uit

Het papier dat ik gebruikte, had een afmeting van 20 x 20 cm, waardoor het makkelijk werken was. Ik tekende een horizontale lijn van 1 cm aan de bovenkant, die je straks bij elke letter nodig zult hebben om de letters aan elkaar te maken. Knip de lijn dus niet weg! (Ik spreek uit ervaring...) Onderaan tekende ik ook een lijn van 1 cm, omdat ik ruimte aan de onderkant wilde overhouden. Die lijn kun je juist wél wegknippen.

Vervolgens is het belangrijk om de dikte van je letters te bepalen en het lettertype. Wil je grote blokletters, of juist sierlijke letters (lastiger te maken)? Teken de letters met een liniaal op je papiertje. TIP: als je letters zoals een O of een U maakt die symmetrische helften hebben, maak dan een sjabloon. Dit werkt een stuk makkelijker en je krijgt mooie letters. Doe je dit niet, dan heb je kans dat je letters 'uit balans' zijn.

Knoop de letters aan elkaar

Als je letters klaar zijn, kun je in de linker- en rechterbovenhoek gaatjes maken met een perforator. Pak vervolgens kleine stukjes touw en knoop telkens twee letters aan elkaar. Je kunt er ook voor kiezen om de letters aan het touw te rijgen. Ten slotte pak je wat langere stukken touw, die je aan de uiteinden van de linker- en rechter letter maakt. Hiermee kun je je slinger gaan ophangen.

YES! Je slinger is af! Nu alleen nog een leuk plekje zoeken om de slinger op te hangen en je hebt deze DIY klaar. Dat ging snel toch? Het leukste is dat je meerdere slingers kunt maken en ook kunt variëren in de papierkleuren. Dit kan ook een leuk kraamcadeau zijn, als je de naam van de baby eenmaal weet. Mijn letterslinger komt in de babykamer te hangen, waarschijnlijk boven het wiegje of boven de commode.

Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY letterslingerThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.