DIY sleutelhanger (video tutorial)

08:00 The DIY Life 0 Comments


Op een dag dat ik me verveelde, struinde ik wat rond op YouTube en toen kwam ik een hele leuke video tegen over het maken van een sleutelhanger. Toen ik die zag, dacht ik: dat kan ik ook! Dus van het een kwam het ander en ik maakte de sleutelhanger. Ik maakte er zelfs een video over...!

Het idee voor een sleutelhanger had ik al toen ik deze kralen kocht tijdens een van mijn tegenwoordig weinige uitstapjes naar de Action. De prijzen kun je vinden in de mega Action shoplog die ik daarover schreef. De sleutelhanger die ik laat zien, heb ik gemaakt met de letters van mijn eigen naam. Maar stiekem heb ik voor onze kleine ook een sleutelhanger gemaakt die bijvoorbeeld aan de luiertas kan..!

We weten niet of we een jongetje of een meisje krijgen, dus ik heb twee sleutelhangers gemaakt met de namen voor een jongetje en een meisje. Het was niet alleen heel leuk om te doen, maar ik kreeg op die manier ook de macramé knoop onder de knie. Dat vergde even wat oefening, maar op deze manier oefenen vond ik erg leuk!

Wat je nodig hebt

- Touw, lint of macramé koord (ongeveer 2 meter)
- Schaar
- Kralen met letters
- Kralen zonder letters
- Plakband

Hoe je de sleutelhanger maakt

In de video hieronder leg ik het hele proces grotendeels uit. Let niet op mijn slechte presentatie vaardigheden; dit is een van de eerste keren dat ik voor de camera sta, haha! Ik zal hieronder de stappen kort beschrijven met wat foto's, maar als je de video wilt bekijken, kan dat natuurlijk ook!


Stap 1

Knip het touw of koord op de juiste lengte. Je hebt 3 stukjes nodig, waarvan een stukje ongeveer 60 cm is en twee stukjes ongeveer 100 cm. Rijg de kralen aan het kleinste koord. Daar maak je straks met de macramé knopen de sleutelhanger van. Maak vervolgens een knoop bovenin met alle drie de stukjes, zodat je een lus krijgt. Plak de lus aan het bureau vast voor extra stevigheid. Plak ook het kortste stukje vast aan het bureau, zodat deze strak staat. Dat werkt straks het prettigst.


Stap 2

De andere koorden gebruik je om de macramé knopen mee te maken. Ik ben erg slecht in het al typend uitleggen van deze knoop, dus hiervoor zou je zeker de video even kunnen bekijken als je de knoop niet kent. Je begint met een aantal macramé knopen bovenaan. Daarna rijg je een kraal aan de sleutelhanger met een macramé knoop. Daarna maak je nog een macramé knoop tussen de eerste en de volgende kraal. Dit proces herhaal je tot alle kralen eraan zitten.

Stap 3

Als je alle kralen eraan hebt zitten, kun je aan het einde nog een aantal macramé knopen maken om het geheel af te maken. Dit zorgt er ook voor dat de kralen niet los kunnen gaan. Maak tot slot een knoop onderaan om de sleutelhanger af te maken.

Ik hoop dat de video en mijn geschreven uitleg je op weg geholpen hebben voor deze DIY! Wil je vaker video's zien van The DIY Life? Laat dat dan even weten door bij de video een duimpje omhoog te doen, of hieronder een reactie te plaatsen.
Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY sleutelhanger (video tutorial)The DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.