DIY: huisje van hout decoreren

21:19 The DIY Life 0 Comments

Vandaag is het weer eens tijd voor een DIY! Een week geleden heb ik van mijn schoonzusje een leuk huisje gekregen van hout, die ik kon opknappen en als decoratie in mijn kamer kon zetten. Ik ben een tijdje gaan brainstormen over wat ik met het huisje zou gaan doen, maar het resultaat mag er zijn! Ben je op zoek naar nog een DIY met hout? Klik dan hier!
Het huisje bestaat uit allemaal losse houten plankjes. Eerst heb ik het huisje uit elkaar gehaald (wat heel makkelijk wou). Ik weet trouwens niet waar het huisje gekocht is, dus dat kan ik helaas niet vermelden. Als iemand van jullie het weet, kan je het bij de reacties zetten!
Ik heb de plankjes gelijk op een oud stuk karton gelegd, met daaronder kranten. Ik wil de plankjes namelijk gaan verven met spuitverf!
De spuitverf die ik gebruikt heb, komt van de Action en kost ongeveer € 3 dacht ik. Ik heb een grijs kleurtje gedaan. Eigenlijk was de grijze spuitverf geen gewone verf, maar grondverf. Dat maakt voor deze DIY niet veel uit.
Op de ene kant van de plankjes hechtte de verf wel goed (zie het plankje rechts), maar op de andere kant van de plankjes (zie het plankje links) hechtte de verf niet zo goed. Ook al zag je er wat stukjes lichtgrijs doorheen, dit vond ik wel een speels effect hebben en heb het zo gelaten. Als je er echt niet tevreden mee bent en je wilt alles egaal, dan kan je beter gewone verf gebruiken in plaats van spuitverf.
Daarna was het een kwestie van het huisje in elkaar zetten (hiervoor heb ik geen lijm gebruikt, maar alles gewoon stevig in elkaar gedrukt) en daarna decoreren maar!
Zoals je kan zien heeft de achterwand van het huisje die speelse grijze kleurwisseling, en ik vond dit een onverwacht leuk resultaat hebben! C:
Bij het huisje zaten nog een aantal decoratie velletjes. Ik heb ze lang niet allemaal gebruikt, maar wel een aantal. Er waren twee soorten: velletjes met houtprint, waarmee je het hele huisje kon beplakken, en velletjes met voorwerpen waarmee je het huisje nog verder kon decoreren. Ook zat er een velletje bij met pareltjes die je op kon plakken.
Ik ben begonnen met een kwast, Mod Podge en een velletje met een houtprint er op. Het velletje met het houtprintje heb ik op de bovenkant geplakt. Toen ik het op had geplakt met Mod Pogde heb ik er nog een laagje Mod Podge overheen gedaan, zodat er een extra beschermlaagje op zit en het niet snel vies en beschadigd wordt.
Daarna ben ik begonnen met decoreren! Ik heb een kunstroosje opgeplakt (die had ik al, komt van de Action) en daarop de nep pareltjes geplakt.
Aan de beide zijkanten van het huisje heb ik een roze lint geplakt met dubbelzijdig tape om het grijze een beetje te breken en om het wat extra kleur en fleur te geven.
Van het velletje met de voorwerpen heb ik een aantal dingetjes genomen, zo ook deze leuke klok (zie foto) en die opgeplakt in het huisje met Mod Podge, maar ook een leuke quote: "Life begins at the end of your comfort zone". Ook hier weer een laagje Mod Podge over de klok heen als bescherming en zodat hij goed blijft plakken. Ik heb matte Mod Podge, die dus geen glans of kleur achter laat, maar je hebt ook andere soorten. In Nederland wordt Mod Podge onder andere verkocht bij de Xenos, dan heb je een potje voor 4 euro. 
Al met al vind ik het huisje heel erg leuk geworden, en ben ik blij met en trots op het resultaat! Deze DIY is zeker het aanraden waard! En mocht je nou geen huisje kunnen vinden, maar ben jij of ken jij iemand die heel handig is met hout, dan kan jij of die ander misschien wel zo'n huisje maken!
Dit was weer een DIY, hopelijk vond je het leuk en heb je inspiratie opgedaan voor je eigen DIY projecten! Heb je nog hout over en weet je niet wat je er mee moet? Kijk dan eens naar deze DIY!

Have fun!

Tessa





Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY: huisje van hout decorerenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.