Wat kan je bakken met appel? - Challenge

08:30 The DIY Life 0 Comments

Samen met Loes van de blog GewoonIetsMetLoes doen we vandaag een challenge! Het is de bedoeling dat we iets gaan bakken, en we moeten één ingrediënt gebruiken, namelijk appel! Ik ben eerst maar eens hard gaan brainstormen, want er is zoveel dat je kan bakken met appel! Uiteindelijk ben ik toch met een recept met appel gekomen, wat erg lekker is geworden! Ben je benieuwd naar dit recept? Lees dan snel verder! Heb jij ook iets lekkers met appel gebakken? Gebruik dan de #herfstbaksels en laat ons je creatie zien!

Nadat ik naar de supermarkt ben geweest en wat ingrediënten bij elkaar heb geschraapt voor dit recept, ben ik aan de slag gegaan! Ben je er al achter wat het wordt? Ik zal het je vertellen: het worden appelflappen! Maar niet zomaar appelflappen, maar met een eigen twist!


Wat heb je nodig?

4 plakjes bladerdeeg (met roomboter)
2 appels
100 gram rozijnen
1 citroen
50 gram bruine basterdsuiker

Verder heb je nodig:
(Grote) kom
Oven
Appelboor (optioneel)
Schilmesje
Rasp
Lepel

Let's do this! Mijn recept voor appelflappen begint met het ontdooien van het bladerdeeg. Ondertussen kan je de oven alvast voorverwarmen. Hoe warm de oven moet worden, staat op het doosje van de bladerdeeg die je gebruikt. Ik heb mijn oven op 220°C voorverwarmd. Daarna kan je beginnen met het schillen van de appels. Snijd de helft van de appel in reepjes, en de helft in blokjes. Je kan voor het klokhuis een appelboor gebruiken als je die hebt. Ik heb wat stukjes appel overgehouden, maar dat is helemaal niet erg, die kan je na die tijd lekker oppeuzelen!
Als de bladerdeeg eenmaal ontdooid is, de appels gesneden zijn en de oven lekker warm wordt, kan je door gaan met de volgende stap! Ik heb een grote kom gepakt, en daar de blokjes appel in gedaan, samen met de rozijnen, en de helft van de basterdsuiker. Met een rasp kan je de citroenschil raspen, om bij de rest van de ingrediënten in de kom te doen. Je kan als alternatief ook (vers) citroensap gebruiken. Mix alles lekker door elkaar, totdat alles goed met elkaar gemengd is. Snijd daarna de plakjes bladerdeeg diagonaal door de helft. Daarna heb ik een lepel gepakt, en de inhoud van de kom (dus alles wat je net gemixt hebt) verdeeld over 8 halve plakjes bladerdeeg. Als alles verdeeld is over de bladerdeeg plakjes, kan je de andere helften van de bladerdeeg over de belegde helften bladerdeeg leggen. Het begint nu toch al echt op een appelflap te lijken!

Vouw daarna de randjes om en 'plak' ze dicht met natte vingers. Dan is het tijd voor de 'twist' van dit recept! Als het goed is, heb je nog reepjes appel over. Deze kan je over de appelflap leggen en daarna kan je de rest van de basterdsuiker over de appelflappen strooien (wat ik dus vergeten ben..)!
Ze zagen er zó lekker uit toen ze uit de oven kwamen! Ik wilde ze meteen wel opeten, maar moest nog even wachten.. (het zou niet de eerste keer zijn geweest dat ik mijn tong had verbrand)! Maar oh, wat waren ze lekker! Als ik mijn vingers af kon likken, had ik dat al wel gedaan!

Bovenaan dit bericht kon je lezen dat ik deze challenge samen met Loes heb gedaan van GewoonIetsMetLoes. Ben je benieuwd wat zij gebakken heeft met appel? Neem dan eens een kijkje op haar blog! Ze heeft er iets heerlijks van getoverd!


Have fun!
Tessa



Wat je misschien ook leuk vindt:

Wat kan je bakken met appel? - Challenge The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.