DIY: handlettering op onderzetters

08:00 The DIY Life 0 Comments

De trend is vandaag de dag bijna niet meer te missen: handlettering, oftewel: creatieve letters gebruiken! Op Instagram en Pinterest kom je allerlei foto's tegen van mensen die heel bedreven zijn in handlettering. Je kan tegenwoordig overal cursussen volgen, of je probeert het zelf! Dit weekend kreeg ik van mijn vriend een magazine over handlettering, en ik ben het ook gaan proberen! Heb jij nog tips over handlettering voor mij als beginner? Laat het me dan weten in de reacties onder dit artikel!
Lastig? Nou, je kan het zo lastig maken als je zelf wilt! Er zijn makkelijke soorten handlettering, zoals aan elkaar schrijven of blokletters, maar er zijn ook lastigere varianten, zoals schrijven in een bepaalde vorm (bijvoorbeeld een hartje), of schrijven met een bepaald handschrift. Ik begon niet te moeilijk, en het viel mij eigenlijk reuze mee! Natuurlijk ben ik nog geen pro, maar dit magazine van handlettering heeft me goed op weg geholpen!



Wat je nodig hebt voor deze DIY:

- Onderzetters van kurk
- Een stift of permanente marker
- Een potlood
- Papier
- Liniaal (optioneel)

Als eerste heb ik met een potlood wat getekend op witte papiertjes ter grootte van de onderzetters. Dit raad ik iedereen aan die nog niet eerder aan handlettering heeft gedaan. Zelf ben ik ook nog een beginner, maar ik vond het heel erg fijn om te kunnen oefenen op papier. Ik experimenteerde met diverse lettertypen en groottes. Ook kan je de letters nog in een bocht laten staan, of meerdere schaduwen. Ik hield het voor nu even bij lekker simpel, haha!



Toen ik eenmaal echt de juiste letters had gemaakt, durfde ik het aan om met een permanente marker van de HEMA de letters op de kurken onderzetters te schrijven. Het begon een beetje stroefjes, maar daarna ging het al snel beter! Ik vond het zelfs zo leuk om te doen, dat je binnenkort weer een artikel met handlettering kan verwachten!



Ik begon met een makkelijke tekst: welkom binnen. Welkom had ik aan elkaar geschreven, en binnen in blokletters. Ik had qua ruimte nog niet helemaal goed ingeschat waar de letters precies moesten komen, maar daarom is het ook een leerproces. Niet alles kan in een keer perfect natuurlijk! Maar oefening baarde kunst, want de volgende onderzetter met de tekst 'hallo' ging al een stuk beter! En als laatste kwam de onderzetter met als tekst 'how are you'. Mijn idee was om achter het woordje 'you' nog een vraagteken te zetten, maar daar was geen ruimte meer voor.



Al met al vond ik dit heel erg leuk om te doen, en ga ik hier zeker mee verder! De tijd die je er voor nodig hebt, hangt af van hoe moeilijk je het jezelf maakt. Ik ben er in totaal ongeveer een kwartier mee bezig geweest, dus het kan heel snel. Heb jij nog tips voor handlettering? Laat ze dan achter in de reacties onder dit artikel! Natuurlijk wil ik mijn vriend bedanken, die het tijdschrift aan me gaf, wat me er toe aangezet heeft om met handlettering bezig te gaan!


Have fun!
Tessa




Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY: handlettering op onderzettersThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.