Over mij: het gezicht achter The DIY Life

08:53 The DIY Life 0 Comments


Vandaag kruip ik eens een keer in de huid van een interviewer! Niet dat ik iemand anders ga interviewen, maar juist mijzelf! Het leek me leuk om een aantal vragen te bedenken en deze te beantwoorden! Ik heb een tijdje geleden andere feitjes over mij en de tag Let's get personal online gezet. Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden, jij ook?

1. Je bent al een tijdje blogger over DIY, maar waarom ben je er mee begonnen?
Voordat ik begon met bloggen, heb ik altijd wel iets gehad met DIY en creatief bezig zijn. Creativiteit is een groot onderdeel van wie ik ben, en ik vind het ontzettend leuk om me terug te trekken op mijn kamer, en soms wel een paar uur achter elkaar leuke DIY's te maken en allerlei hobby's proberen. Ik heb een hele tijd getwijfeld of ik een blog zou beginnen, maar uiteindelijk heb ik toch de knoop doorgehakt en ben ik begonnen met glitteress.blogspot.nl.

2. Je zegt dat je allerlei hobby's hebt geprobeerd. Welke dan?
Heb je even? Haha! Om te beginnen heb ik heel veel getekend. Mijn opa was ontzettend goed in tekenen en schilderen, en ik denk dat ik het enthousiasme voor die hobby van hem heb. Daarnaast speel ik gitaar, ik ben bezig geweest met scrapbooking, handlettering (dat begin ik steeds leuker te vinden) en ook zelf kleding maken heb ik geprobeerd. Om het lijstje nog even wat langer te maken komen hier nog een paar hobby's die ik heb (gehad): fotografie, verhalen schrijven en schilderen.

3. Dat is een hele waslijst! Ik heb nu door dat je erg creatief bent, maar wat doe je eigenlijk naast je blog, in het dagelijks leven?
Ik ben fulltime studente aan de Hanze Hogeschool in Groningen, waar ik International Business and Languages studeer (een internationale marketing studie). Het is een pittige studie, maar ik vind het onwijs leuk! Daarnaast heb ik nu iets meer dan een jaar een relatie met mijn lieve vriend, waar ik natuurlijk ook veel tijd aan besteed. Op dit moment heb ik geen tijd voor een bijbaantje, maar ik heb wel gewerkt.

4. Op je blog laat je soms doorschemeren dat je christen bent. Waarom is dat belangrijk voor jou?
Toen ik mijn blog begon, was ik nog niet van plan om dat door te laten schemeren. Tot een keer dat ik dacht: waarom gebruik ik mijn blog niet om mijn geloof te delen? Dus toen heb ik soms wat Bijbelstudies gemaakt, en afgelopen Kerst kwam een artikel online over wat Kerst voor mij als christen betekent. Ik zie het als een mooie kans om op mijn blog mijn geloof te delen met anderen en zo te proberen om mensen kennis te laten maken met de Bijbel en met God.

5. Welke 10 woorden omschrijven jouw persoonlijkheid?
Optimistisch, enthousiast, humoristisch, doorzetter, gestructureerd, vrolijk, serieus, creatief, zorgzaam, mensen-mens.

6. Je geeft aan dat je een mensen-mens bent, wat bedoel je daarmee?
Daar bedoel ik mee dat ik geen dag zonder mensen kan. Wanneer ik met mensen om ga, of een leuk spontaan praatje maak met de buschauffeur, kan ik daar van genieten! Je kan het omschrijven als extravert, maar ik omschrijf het vaak als 'mensen-mens'.

7. Waar kan je nog meer van genieten, naast een spontaan praatje maken met iemand?
Ik kan enorm genieten van een spontane glimlach van iemand, of een vrolijk kind. Wanneer ik verliefde mensen zie, of ouderen die hand-in-hand lopen, geniet ik daar volop van! Waar ik ook van kan genieten, is leuke DIY's maken en mijn creativiteit en fantasie de vrije loop laten. Leuke films of een goed boek passen ook heel goed in dit rijtje.

8. Dan nu een hele andere vraag: wat heb je altijd al een keer willen doen, maar is er nog niet van gekomen?
Op mijn bucket list (ja, die heb ik!) staat één ding dat ik nog heel graag wil doen, en dat is naar een Afrikaanse kerkdienst gaan.

9. Wat leuk! Waarom een Afrikaanse kerkdienst?
Omdat ik wel eens verhalen heb gehoord of heb gezien op TV dat mensen in zo'n dienst vol overtuiging God prijzen, en er ook bij zingen en dansen! Het lijkt me een geweldige ervaring om daar eens bij te mogen zijn! Ook heb ik respect voor die mensen, voor alles wat ze meemaken en dat ze het vaak niet breed hebben, maar toch met heel hun hart en enthousiasme God prijzen! Geweldig!

10. Het klinkt alsof je daar vandaag al naartoe zou willen! Naar welke bestemming zou je willen gaan als je de keuze had?
Hmm, daar moet ik even over nadenken (ik moet eerlijk zeggen dat ik even op Pinterest heb gekeken voor inspiratie). Ik hou van de natuur, en van prachtige bossen, meren en mooie bloemen. Ik heb een tijdje nagedacht over Frankrijk of Spanje, maar daar ben ik een aantal keren geweest en het leek me leuk om een totaal ander land te kiezen. Toen kwam ik terecht bij Zwitserland! Een verrassende keuze, ook voor mezelf, maar ik zag op foto's en ik las dat de natuur daar prachtig schijnt te zijn!

11. Je hebt dus iets met de natuur. Ben je dan ook een buitenmens?
Misschien een beetje. Het is niet zo dat ik nooit buiten kom, maar het is ook niet zo dat ik elke dag naar buiten ga omdat ik dat graag wil. Ik kan in de zomer en in de lente wel genieten van het heerlijke weer, de dieren en de geur van vers gemaaid gras of de geur vlak na een frisse regenbui! 

12. Tot slot nog één vraag: wat is de belangrijkste levensles die jij hebt geleerd?
Door de jaren heen heb ik veel levenslessen geleerd, maar ik denk dat de belangrijkste wel is dat je altijd positief moet proberen te blijven, en niet bij de pakken neer gaan zitten. Positiviteit kan veel met een mens doen! Als je het moeilijk hebt, of er is iets anders waar je mee worstelt, probeer het dan positief te zien! En wat ik dan ook nog wil meegeven: breng alles waar je mee zit bij God. Het helpt mij enorm dat ik weet dat ik mijn zorgen en problemen niet alleen hoef te dragen, en ik hoop dat jou dat ook helpt!


Een heel mooi advies en een wijze levensles om mee af te sluiten! Ik vond het heel leuk om je beter te leren kennen!

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Over mij: het gezicht achter The DIY LifeThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.