Zo makkelijk was je kleding pimpen nog nooit

08:17 The DIY Life 0 Comments


Ik denk dat alle vrouwen (en misschien de mannen ook wel eens) last hebben van het probleem dat ze 'niks hebben om aan te trekken'. De kledingkast puilt uit, maar er zit niks leuks bij. Herkenbaar? Een leuke oplossing is dan om je kleding te pimpen!

Wat je nodig hebt:
• Een potlood (het liefst met gum op de bovenkant)
• Textielstift of -inkt
• Een kledingstuk dat je wilt pimpen
• Stuk karton of dik papier

Heb je een kledingstuk gevonden dat wel een make-over kan gebruiken? Oké, dan gaan we aan de slag! Eerst is het een aanrader om iets van karton of een kleed dat vies mag worden onder je werkplek te leggen. Als het kledingstuk dat je wilt pimpen vrij dun is, dan is het verstandig om er een stuk karton of een dik vel papier tussen de lagen te leggen. Dat voorkomt namelijk dat het doordrukt.

Nu komt het creatieve gedeelte. Voordat je begint kan je alvast wat ideeën opzoeken op Pinterest. Als je een T-shirt of een trui een make-over gaat geven, kan je bijvoorbeeld kiezen om er een leuke quote op te schrijven met handlettering, of je maakt er, zoals de foto hieronder, allemaal stipjes op. Voor het maken van deze stipjes heb je de achterkant van een potlood nodig (de gum is het beste), die je lichtjes in de textielverf kan dippen. Daarna is het een kwestie van stipjes maken op je kledingstuk! Makkelijker kan niet - toch? Het maken van deze stipjes is ook erg leuk op cadeaupapier.
Bron: Pinterest
Wat je ook kan doen, is bijvoorbeeld Chevron strepen op je shirt maken, een leuke smiley of een tekst. Misschien wel de #girlboss of een andere bekende of leuke hashtag. Ik zit al vol met ideeën om dit te doen! Omdat ik nu op kamers woon en ik geen textielverf hier heb, kan ik deze DIY niet zelf doen, maar hij komt zeker op mijn wishlist te staan!


Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Instagram, Facebook en Pinterest.

Wat je misschien ook leuk vindt:

Zo makkelijk was je kleding pimpen nog nooitThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.