Mega shoplog Action & IKEA

08:00 The DIY Life 0 Comments


Het was voor mij ongeveer drie weken geleden dat ik voor het laatst bij de Action ben geweest. Toen ik nog bij mijn ouders woonde, kwam ik er praktisch elke week. Het is jammer dat we geen Action dichtbij hebben, maar aan de andere kant koop je dan ook in één keer heel veel! Ik laat je zien wat ik tijdens mijn Action-uitstapje gekocht heb. Naast de Action ben ik ook nog bij de IKEA geweest, waar ik ook nog wat dingen heb gekocht. De laatste shoplog stond overigens in het teken van héél veel washi tape.

Brushpennen

Laat ik beginnen met de brushpennen die ik bij de Action vond! Het is een setje van 6 pastelkleurige brushpennen. Er waren nog meer kleurmogelijkheden dacht ik, maar deze waren de leukste. Het setje kost € 1,36 en natuurlijk ga ik ze binnenkort testen en mijn mening op The DIY Life delen!

Glas markers

Naast brushpennen kwam ik ook markers tegen om mee op glas te schrijven. Dit is een setje van vier stiften en ook deze zijn in diverse kleuren verkrijgbaar. De prijs is € 0,99 per setje. Ook hiervan schrijf ik binnenkort een review op The DIY Life.

Wol

Tijdens mijn wandeling door de Action kwam ik ook een hele leuke kleur wol tegen en er plopte meteen een leuke DIY in mijn hoofd op. Nu houd ik dat idee nog even geheim, maar binnenkort zul je er meer van zien! Voor deze wol (of breigaren, zoals ze het op de kassabon vermeldden) betaal je € 0,89.

Vierkante houten kralen met letters

De Action had nog meer verrassingen voor mij in petto, want ik kwam ook deze leuke kralen tegen! Ongemerkt was ik al een tijdje op zoek naar kralen met letters voor een leuke DIY, en toen ik ze zag liggen móest ik ze gewoon meenemen. Voor een zakje betaal je € 0,74.

Ronde houten kralen

Naast vierkante houten kralen heeft de Action ook ronde houten kralen, maar dan zonder letters. Ook hiermee heb ik al een leuk idee! Er zijn overigens nog meer soorten houten kralen, maar niet alle soorten heb ik meegenomen. Voor dit zakje is de prijs ook € 0,74.

Lijmstiften

Wat meteen mijn aandacht trok toen ik ze zag, waren deze lijmstiften. Een vraag die dan gelijk in me opkomt, is: hoe goed werkt dat? Dus ook hierover komt over een tijdje een review. Dit setje van twee lijmstiften kost € 0,99. Er waren overigens meer kleuren. En nu ik dit typ, vraag ik me af: zullen de lijmstiften ook de kleur lijm hebben van de stift? Iets om te testen....!

Boetseerklei

De afgelopen tijd ben ik veel op Pinterest aan het kijken naar ideeën voor leuke DIY's. De babykamer is nog volop in ontwikkeling en we willen er een leuke kamer van maken. Daarbij horen in mijn ogen ook veel DIY's. Voor een van die DIY's heb ik misschien klei nodig, en anders komt klei altijd wel van pas voor een leuk project. Voor deze verpakking van 500 gram betaal je € 1,35.

Bamboe bekers

Deze leuke bekers kon ik ook echt niet laten staan. Niet dat we thuis bekers nodig hebben (integendeel...), maar de patroontjes zijn gewoon zo leuk! En daarnaast zijn de bekers van bamboe, wat wij beide leuk vinden. We zijn gek op producten van bamboe! Deze bekers kosten € 0,69 per stuk en drie stuks kosten € 2,07.

Tandenborstelhouder

We hadden tot nu toe steeds onze tandenborstels in een plastic beker staan, bij gebrek aan een tandenborstelhouder. Herkenbaar? Daar was ik dus wel een beetje klaar mee. Ik wilde iets dat leuk zou staan in onze badkamer en ook handig is. Nu staat deze tandenborstelhouder in onze badkamer te pronken. Je koopt 'm voor slechts € 0,99.

Gebaksvorkjes

Het gebeurt niet heel vaak dat de hele familie bij ons langs komt, maar als dat gebeurt, dan is er vaak iets van een verjaardag. Van mijn ouders heb ik tijdens onze verhuizing mijn kinderbestek meegekregen, waar twee vorkjes bij zaten. Maar ja, als je de hele familie taart geeft en de rest heeft een gewone vork, is dat niet echt charmant. Dus gebaksvorkjes waren van harte welkom! Ik heb meteen twee zakjes van 6 stuks gekocht. Per zakje betaal je € 0,47.

Kookwekker

Onze oven is geen extreme luxe en uitgebreide oven, maar hij doet het prima. Het enige wat ik er aan mis, is dat je geen tijd in kunt stellen. Je zet de oven dus aan en hij draait wel. Daarnaast maakt onze oven nauwelijks geluid (elektrische oven). Ik zie het nog een keer gebeuren dat ik de oven helemaal vergeet en dat ons eten verbrand, haha! Dus daarom deze handige (en leuke!) kookwekker. Kosten: € 1,69.

Opbergmandje van bamboe

Toen ik dit leuke mandje zag, visualiseerde ik 'm al voor me in de babykamer. Wat zal dat mooi staan! Als het om babyspullen gaat, kan ik me maar moeilijk inhouden. Dus drie keer raden wat in mijn mandje verscheen, haha! Voor dit mandje betaal je € 1,99. Ze zijn er in verschillende formaten. Dit mandje heeft het formaat van 24 x 18 x 13 cm.

Box pakje baby (maat 50/56)

Natúúrlijk kon ik geen babykleertjes laten liggen....! Van de babykleertjes hebben we het meeste al wel in huis, alleen die kleine kleertjes zijn zó schattig dat ik ze moeilijk kan laten liggen. Toch heb ik me beperkt tot één pakje, maar deze vond ik zo leuk! Voor dit pakje heb ik € 3,79 betaald.

DIY pakket slinger

Een DIY pakket van de Action heb ik wel eens vaker geprobeerd, ook met een slinger. Toch ben ik benieuwd naar dit pakket en wat je er allemaal mee kunt doen. Dus dit pakket ging ook mee naar huis! Er waren overigens meerdere soorten slingers (volgens mij allemaal dezelfde prijs). Dit pakket kost € 0,89.

Klembord

Tijdens een carrièredag van een bedrijf waar ik in het verleden wilde werken, had ik een klembord als aandenken meegekregen. Het was niet echt een charmant klembord, en al helemaal niet om handig mee te werken. Toch lijkt een klembord me wel erg handig, zeker deze waar je de dagen van de week op ziet staan. Je zit niet vast aan een kalender van 2019 of 2020, waardoor je geen weken over hoeft te slaan. Dit leuke klembord is er in verschillende ontwerpen en kost € 2,49.

Craftpapier

Last but not least (van de Action) dit blok met craftpapier. Zulke blokken had ik vrij veel, maar als je ze gebruikt, blijft er natuurlijk steeds minder van over... Dus daarom heb ik maar even mijn voorraad aangevuld! Er zijn diverse soorten van deze blokken, waar je € 1,99 per stuk voor betaalt.

Plastic bestek (IKEA - KALAS serie)

Naast bij de Action gewinkeld te hebben, ben ik ook nog naar de IKEA geweest. Hier heb ik plastic kinderservies gekocht. Met het oog op de kleine (die nog láng niet zelf kan eten), heb ik dit plastic bestek gekocht. Zoals ik al zei, kan ik dingen voor ons kindje moeilijk laten liggen. Overigens vind ik het wel leuk om te vermelden dat mijn moeder ook bijna alles van het plastic servies van de IKEA heeft gekocht, haha! Dit setje bestek kost € 0,99 (als je IKEA family bent, betaal je € 0,89).

Plastic bordjes (IKEA - KALAS serie)

Deze plastic bordjes leken me ook erg handig. Niet alleen voor ons kleintje, maar ook voor onszelf. Als we even geen borden hebben, of gewoon een leuke kleur bord willen gebruiken, hebben we deze plastic bordjes! Het hele servies komt overigens in dezelfde 6 kleuren. De bordjes zijn vaatwasser-bestendig en kunnen ook in de magnetron tot 100 graden. Ook de bordjes kosten € 0,99 en voor IKEA family-leden € 0,89.

Plastic bekertjes (IKEA - KALAS serie)

Het servies is natuurlijk niet compleet zonder bekers, dus die moesten ook mee. Weer zie je dezelfde 6 kleuren terug. Het zijn stevige bekers waar kinderen veilig uit kunnen drinken. Voor dit setje betaal je hetzelfde als voor het bestek en de bordjes, namelijk € 0,99 (of € 0,89 als je IKEA family-lid bent).

Plastic bakjes (IKEA - KALAS serie)

Om het servies compleet te maken, heb ik ook de bakjes erbij gekocht. Dit is wederom een set van 6 stuks, die ook in de vaatwasser en de magnetron kunnen (tot 100 graden). De bakjes kunnen we nu al goed gebruiken. We hebben maar een beperkt aantal bakjes en als er iemand langskomt, of we hebben geen zin om af te wassen (nope, helaas geen vaatwasser hier...), dan pakken we gewoon een nieuwe! Deze set kost ook € 0,99 of €0,89 voor IKEA family-leden.


Dat waren alle items die ik heb gekocht! Het was een hele waslijst, maar vrijwel allemaal dingen die we goed kunnen gebruiken of die gewoon heel erg leuk zijn. 

Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Mega shoplog Action & IKEAThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.