DIY schilderijtjes voor in de babykamer

08:00 The DIY Life 0 Comments


De babykamer inrichten vind ik het allerleukste om te doen deze weken. De afgelopen tijd hebben we de commode en het wiegje in elkaar gezet. Er stond al een kledingkast en op termijn moeten we de box nog in elkaar zetten. Het is heel leuk om te zien hoe alles een geheel wordt en elke keer als er weer iets af is, komt de komst van onze kleine ietsje dichterbij.

Het inrichten van de babykamer ben ik ook gaan doen met accessoires. En wie zou ik nou zijn, als ik die niet zelf zou maken? Juist. Dus ik ben aan de slag gegaan met twee schilderijtjes! Op Pinterest vond ik ontzettend schattige voorbeelden van posters met dieren, die voor mij als inspiratie waren voor de schilderijtjes. Ongemerkt ontstaat er, mede dankzij de muurschildering, een dierenthema in de babykamer.

Wat je nodig hebt:

- Canvas (afmetingen!!)
- Verf (ik gebruikte Amsterdam acrylverf)
- Kwast
- Potlood
- (Schets)papier

Zoals ik al aangaf, heb ik op Pinterest veel leuke inspiratie gevonden. Ik pakte een vel A4-papier en begon een schets te maken met potlood. Om de schets beter te beheersen, tekende ik de lijnen ook nog eens met pen. Daarna heb ik met potlood de schets op het canvas gemaakt. Dat ging helaas niet helemaal goed in één keer. Gelukkig heb ik goed dekkende verf!

Ik koos twee kleuren: hemelsblauw licht en titaanwit van Amsterdam acryl. Het verven deed ik met een vrij dun kwastje, omdat ik de lijntjes redelijk precies wilde hebben. De lijntjes zijn blauw geworden en daar omheen heb ik alles met witte verf ingevuld. Zoals ik al aangaf, dekte de verf heel goed. De witte verf heeft uiteindelijk niet heel veel aan kleur veranderd van het canvas, maar het werd er toch een beetje frisser door. Daarnaast zijn dus de potloodlijnen die verkeerd gingen bedekt en niet meer zichtbaar.

De verf droogde heel snel, binnen 20 minuten. Eerst heb ik de blauwe lijntjes gedaan bij beide en toen laten drogen. Pas toen de blauwe verf helemaal droog was, heb ik de rest van het canvas opgevuld met de witte kleur. Door dat te doen, voorkom je dat de verf op het canvas met elkaar gaat mengen en de lijnen geen lijnen meer zijn, maar meer blurry.

Na ongeveer anderhalf uur verven was ik klaar. Het duurde vrij lang, maar dat was deels te wijten aan het relatief kleine kwastje dat ik gebruikte. Als je naar het schilderijtje met het konijntje kijkt, is er veel wit om het konijntje heen. Dat heb ik allemaal met een vrij klein kwastje gedaan, waardoor daar wel veel tijd in ging zitten. Toch was het lekker ontspannend en ook leuk om te doen.

Voor de foto heb ik de schilderijtjes even op de commode gezet, maar dat is niet de uiteindelijke plek. We zijn nog niet helemaal klaar met de babykamer, maar ik denk dat de schilderijtjes uiteindelijk aan de muur zullen hangen. Ik moet alleen mijn man nog even lief aankijken of hij gaten in de muur wil boren...

Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY schilderijtjes voor in de babykamerThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.