Abstract bullet journal thema

08:00 The DIY Life 0 Comments


Vorige maand kon je zien hoe je een bullet journal thema met watermeloenen kon maken. Erg vrolijk, luchtig en zomers. Voor deze maand heb ik een totaal ander bullet journal thema, namelijk een abstract thema. Ik wilde iets nieuws proberen, en de inspiratie kwam eigenlijk door de themapagina waar ik mee begon. De letters pakten iets anders uit dan de bedoeling was, maar daaruit kwam een mooi thema naar voren!

Het leek me leuk om niet weer met 'hello....' de themapagina te beginnen. Dat heb ik voor mijn gevoel iets te vaak gedaan nu. Een leuk alternatief om de maand te beginnen is met 'dear...'. DUs deze maand begint mijn thema met 'Dear July', omringt door twee linten. Zoals ik hierboven al zei, pakten de letters iets anders uit dan de bedoeling was. Ik wilde eerst een soort 3D-blokletters maken, maar het 3D-effect werd een 2D-effect, haha.

Best een leuke twist eigenlijk, want dit was buiten mijn 'comfort zone'. Iets totaal nieuws en een lettertype waar ik totaal geen ervaring mee had. Toch heb ik de stap gezet en dit thema afgemaakt op dezelfde manier. En wat is het leuk geworden...! Ondanks de donkere kleur zijn de pagina's best luchtig geworden en vormt alles een geheel. Het lint komt ook bij het weekoverzicht weer terug.

En het is je misschien meteen opgevallen: een knalgele post-it waarmee ik ga aftellen tot ons kindje komt! Ik schrijf deze post eind mei al, dus ik heb geen idee of ons kindje zich al heeft aangekondigd. Misschien wel, of misschien zit ons kleintje nog in mijn buik. Hoe dan ook, deze maand is begint de negende maand van mijn zwangerschap.

Ik zal niet ontkennen dat ik de bevalling heel spannend vind. Hoe gaat dat? Zal ik natuurlijk kunnen bevallen? Hoe ziet ons kleintje eruit? Al die vragen spoken door mijn hoofd. Eerlijk gezegd zie ik niet op tegen de bevalling, ik laat het meer over me heen komen. Dat lijkt mij het beste om te doen, omdat je (heb ik me laten vertellen) het verloop van een bevalling niet kunt voorspellen.

Anyway, deze maand is het thema erg simpel en is er niet veel afleiding te vinden. Het thema van vorige maand had nog een meal planner en een stukje om alles op te schrijven waar je dankbaar voor bent die week en/of maand. Als ik iets moet opbiechten, is het wel dat ik altijd maar één weekly spread maak. Meestal houd ik het de nieuwe maand een week vol om mijn bullet journal bij te houden, en daarna ebt het langzaam weer weg tot de volgende maand begint.

Wat ik wél doe, is elke dag de schopjes, het wandelen en het fruit eten in de kleine habit trackers bijhouden. En natúúrlijk tel ik de dagen af tot de uitgerekende datum! DUH..! Maar voor de rest gebruik ik mijn bullet journal eigenlijk bar weinig. Waarom ik dan nog thema's maak? Omdat het ontzettend leuk is om te doen! Inspiratie zoeken op Pinterest vind ik al erg leuk, en daarnaast kan ik bij het maken van het bullet journal thema mijn creativiteit kwijt.

Bovendien gaat er bij mij nooit extreem veel tijd zitten in het maken van een bullet journal thema. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn concentratie voor een DIY over het algemeen een halfuur tot een uur is. Daarna moet ik even wat anders doen, anders gaat wat ik dan doe me vervelen. Dit klinkt misschien raar of stom, maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Herken jij je hier ook in? Hoeveel tijd je ook kwijt bent met het maken van een nieuw thema, het belangrijkste is dat je er plezier in hebt!

Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Abstract bullet journal themaThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.