DIY: servetten op bekers

10:36 The DIY Life 0 Comments

Mod podge, servetten en bekers, wat hebben die met elkaar te maken? Nou, voor deze DIY heel veel! Het is namelijk de bedoeling dat we servetten op bekers plakken met Mod Podge! Vroeger deden we deze DIY wel eens als we dingetjes gingen maken voor de kindermarkt bij ons in de buurt. Deze DIY kan je ook heel goed op hout doen overigens!
Voor deze DIY heb je nodig:
- Een kwast
- Mod Podge of andere lijm
- Een beker/mok
- Servetten
Op de foto hieronder zie je wat ik allemaal gebruikt heb voor deze DIY. Als je goed kijkt, kan je aan de linker mok zien dat ik die ook al voor een andere DIY heb gebruikt! Heb je gemist welke dat was? Klik dan hier.
Als eerste is het handig om de servet helemaal uit elkaar te pluizen. Een servet heeft meestal drie of vier lagen. Voor de grote witte mok (links op de foto hierboven) heb ik de servet helemaal uit elkaar gehaald. Voor de mok er naast heb ik dat niet gedaan, daar heb ik gewoon de hele servet op de mok gedaan. Zo kan je goed zien wat het verschil is!
Goed, de servet uitpluizen dus. C:
Daarna kan je beginnen met een laagje Mod Podge op de mok aan te brengen met een kwast. Omdat Mod Podge in een spuitflacon zit, is het niet handig om gelijk een hele dot van de lijm op de mok te doen. Daarom heb ik het volgende bedacht: pak een oud stukje papier (in mijn geval kaftpapier dat ik niet meer gebruikte) en doe daar wat Mod Podge op. Begin niet te overmoedig, want straks moet je wat weggooien en dat zou zonde zijn! 
Daarna ga je dus een dun laagje van de Mod Podge op de mok aanbrengen, vóórdat je de servet er op doet!
Als je de mok hebt bedekt met een laagje Mod Podge (en natuurlijk alleen daar waar je je servet wilt hebben!) kan je je servet er voorzichtig op leggen. Er bestaat een kans dat je een aantal kreukels of luchtbelletjes onder je servet hebt. Deze kans is groter wanneer je de laagjes van de servet afhaalt, dan wanneer je alle laagjes van de servet laat zitten.
Nadat je de servet er op hebt geplakt, kan je er nog een laagje Mod Podge overheen doen. Dit zorgt er voor dat de servet mooi blijft zitten en er niet snel af gaat. Er zijn verschillende soorten Mod Podge. Zelf heb ik de matte versie gebruikt, maar als je de glans versie gebruikt, krijg je dus ook een glans laagje over je mok en je servet heen!
Bij de andere mok met een ander servet heb ik ook een laagje Mod Podge over het servet heen gedaan. Zoals je op de onderstaande foto kunt zien, zitten er veel minder kreukels in de servet dan op de foto hierboven. Dat komt dus omdat ik bij mok hierboven één laagje van het servet heb gebruikt en bij de mok hieronder de hele servet (dus alle laagjes). 
Dan is het nu zaak om de mokken goed te laten drogen. Dit kan snel klaar zijn, maar het kan ook wat langer duren (afhankelijk van de temperatuur). Zelf heb ik ze een halve dag laten drogen, en ik vind het resultaat erg mooi geworden!
Het resultaat van de andere mok met het rozen-servet vind je bovenaan dit artikel! C: Hopelijk vond je deze DIY leuk en heb je weer wat inspiratie opgedaan voor je eigen creatieve ideeën! Heel veel plezier als je deze DIY uit probeert! Het is geen aanrader om bijvoorbeeld uit de mokken te drinken of ze in de vaatwasser te doen, want dan is de kans erg groot dat je DIY er aan gaat..!

Have fun!

Tessa

Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY: servetten op bekersThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.