Cadeautjes inpakken doe je zo! - Gastblog

09:30 The DIY Life 0 Comments

Cadeautjes inpakken is één van mijn favoriete bezigheden. Je bent niet alleen heel creatief bezig, maar daarnaast maak je ook nog eens lieve mensen blij! Het kan alleen soms nog best wel eens een uitdaging zijn om een cadeau leuk in te pakken… Daarom wilde ik jullie graag wat tips meegeven. Hoe kun je dat ene cadeau nou leuk inpakken? In dit artikel neem ik jullie mee op het moment dat ik zelf mijn pakje mooi maak voor Echte Post Is Cool! Benieuwd naar het proces? Lees dan snel verder!
Ik had heel wat kleine cadeautjes verzameld! Het was de opdracht om voor €7,50 wat leuks te kopen voor degene die jij getrokken had (Google vooral even op Echte Post Is Cool! Wie weet kan jij meedoen als jij dit een leuk initiatief vindt!). Een hele leuke uitdaging! Nu was de volgende uitdaging: het leuk inpakken. Ten eerste vind ik het altijd heel leuk om kleine cadeautjes te verpakken met een klein doosje. Ik had wat panda klemmetjes van de Flying Tiger en paperclips van de Hema. Het zou zonde zijn om ze in de verpakking te laten, als ze in een mooi doosje gelegd kunnen worden!
Het doosje komt trouwens van de Sostrene Grene! Voor minder dan €2,- kun jij zo’n leuk doosje in bezit hebben. Naast het doosje had ik bij de Flying Tiger leuke kaartjes gekocht om aan cadeautjes of aan kaartjes te bevestigen. Dit fleurt de boel echt meteen op.
Ik ben dan ook van plan om deze aan het pakketje én aan het kaartje te bevestigen. Een middagje door de stad struinen levert dus zeker wat op! Maar het leuk bevestigen van zo’n kaartje wilde ik toch nog wat grappiger maken. Iets waardoor de fleurigheid blijft en niet zo snel verdoezeld wordt. Hiervoor pimpte ik mijn kleine knijpertjes op! Het is super simpel om zelf te maken. De benodigdheden: glitter, goede lijm, 2 knijpertjes (mocht er één mislukken) en haarlak.
Zorg er ook voor dat je er een papiertje onderlegt. Zodat je meteen het overgebleven glitter snel kunt weggooien. Scheelt een put werk!
Ten eerste smeer je wat lijm op de knijpertjes. Ik heb ervoor gekozen om 2/3 van het knijpertje te versieren. Je kunt het natuurlijk ook helemaal glamoures maken door het hele knijpertje te versieren!
Daarna leg je het knijpertje dus letterlijk in de glitter. Moeilijk? Niet echt, he! Haha. Daarna moet je de lijm even laten drogen. Nadat dit droog is kun je het nog wat sprayen met haarlak. Voor mij is dit echt even een zekerheid dat het goed blijft zitten. En daarna heb je super leuke knijpertjes!
Daarna moeten de knijpers dus even een tijdje drogen. Ik heb ze zelf even rechtop gezet, zodat ze niet bleven plakken aan het papiertje. Ondertussen ging ik door met het versieren van de cadeautjes! Ten eerste maken simpele strikjes alles veel leuker. Als ik niet weet hoe ik een cadeautje leuker kan maken: strik. Als ik geen tijd heb om een cadeautje te versieren: strik. Als ik… naja je snapt het wel, haha! Ook vind ik kaartjes zo’n leuke toevoeging hebben. Het maakt het lekker persoonlijk.
Nadat alle kleine knutseltjes klaar zijn is het tijd om het één geheel te maken! Ten eerste gebruik de knijper om het etiket en de envelop (inclusief kaart) met elkaar te bevestigen. Dit maakt het zo veel leuker dan een lege, witte envelop!
Daarna leg ik alle cadeautjes neer in een doos. Deze vul ik nog wat meer op door wat snippers van het cadeaupapier erin te gooien. Hetzelfde cadeaupapier als degene die ik gebruik voor het opvrolijken van de doos. Zo is het weer één eenheid. Ook kies ik ervoor om de cadeautjes verder niet in te pakken. Ik word veel vrolijker van een mooie inhoud dan alleen maar inpakpapier!
Ik word helemaal blij als ik naar dit pakketje kijk! De doos is echt een stuk vrolijker en fleuriger geworden door deze inhoud. Ik hoop dan ook dat degene die dit pakketje krijgt er helemaal blij van wordt! Als laatste zorg ik ervoor dat de doos goed dichtzit en versier ik de doos nog wat.
Het pakketje is nu helemaal klaar en van de week gaat hij op de post. Hopelijk komt hij helemaal heel aan, haha! Wat vind jij het leukste aan cadeaus inpakken?

With Love,
Dineke


Dineke blogt op www.talkingaboutlifeandstyle.nl en elke week komen er regelmatig artikelen online over de zonnetjes in het leven, beauty, fashion en nog veel meer! Het is natuurlijk helemaal niet erg om een kijkje te nemen. Op haar blog is het artikel van Glitteress verschenen over een DIY vaas make-over! Klik hier om dat artikel te lezen!



Wat je misschien ook leuk vindt:

Cadeautjes inpakken doe je zo! - GastblogThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.