Bullet journal thema idee: watermeloenen

08:00 The DIY Life 0 Comments


Voor de maand juni wilde ik een thema in mijn bullet journal gebruiken die nog niet eerder voor is gekomen in mijn thema's. Na even zoeken op Pinterest vond ik een leuk idee: watermeloenen! Naast dat ik mijn bullet journal voor juni laat zien, leer ik je ook hoe je de watermeloenen makkelijk kunt tekenen.

Juni belooft een prachtige maand te worden met veel zon. En natuurlijk wordt het deze maand officieel zomer! Een heerlijk vooruitzicht vind ik. Voor mij is het stiekem een mooi vooruitzicht, omdat de komst van ons kindje steeds dichterbij komt...! Inmiddels ben ik de dagen al aan het aftellen, maar dat laat ik je zo wel zien!

De vorige maand heb ik tijdens het maken van mijn bullet journal setup voor mei geprobeerd om geen thema pagina meer te doen. Alleen dit miste ik achteraf toch wel, waardoor ik heb besloten om toch weer een thema pagina te maken. Hierboven op de foto zie je 'm. Het leuke aan de watermeloenen vind ik dat het veel vrolijkheid en echt een zomers gevoel geeft aan mijn bullet journal. Ik word er blij van!

Natuurlijk blijft het niet alleen bij een thema pagina. Deze keer heb ik toch weer iets nieuws geprobeerd, namelijk om de weekplanning en de habit tracker op dezelfde pagina te maken. De weekplanning is voor mij steeds veel te groot, waardoor ik veel ruimte over houd. Vorige maand heb ik dat opgevuld door quotes en kleine tekeningetjes te maken, maar deze maand wilde ik die ruimte wat nuttiger gebruiken.

Zoals je hieronder ziet, heb ik de watermeloenen ook weer op deze pagina's terug laten komen. Ik vond het leuk om de watermeloenen naar voren te laten springen. Het thema zelf is vrij 'clean' en behoorlijk strak, maar dat vind ik juist wel prettig en overzichtelijk. De habit trackers komen op drie plekken terug: links zie je er twee (wandelen >10 min en fruit eten) en rechtsonder zie je er ook een (baby schopjes). Met deze drie habits ben ik vorige maand begonnen en dit zijn er voor mij ook genoeg om bij te houden.

Vol enthousiasme ben ik (nu al!) de dagen aan het aftellen tot de uitgerekende datum. Misschien is dat geen handig idee, misschien ook wel - dat kan ik achteraf pas goed bepalen denk ik. Wat groot op de pagina staat, zijn 'blessings of love'. Ik wil me meer gaan focussen op alle mooie en goede dingen in het leven en proberen om elke dag iets op te schrijven waar ik dankbaar voor ben. In 2014 deed ik dit een jaar lang. Tot slot zie je een meal planning voor elke dag en twee quotes.

Dan had ik nog beloofd om te laten zien hoe je de watermeloenen tekent. Ik heb het stap-voor-stap uitgetekend, zodat je het makkelijk na kunt maken. Er zit een kleine twist in, want nummer 5 en 6 zitten net andersom, maar daardoor kun je ook meteen zien hoe dat eruit ziet! De kleuren die ik gebruikt heb zijn (volgens de stappen): donkergroen, lichtgroen, roze en oranje. Je kunt er ook voor kiezen om alleen roze te gebruiken en het oranje weg te laten. Zelf vond ik dat niet mooi lijken.

Wat is jouw favoriete bullet journal thema?
Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Bullet journal thema idee: watermeloenenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog

0 reacties:

© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.