Twinmarkers en glitterpennen: een super combinatie

08:00 The DIY Life 0 Comments


De laatste tijd zijn ze erg hot: Twinmarkers. Deze beroemde stiften kan je bij de Action kopen voor ongeveer € 4 per 16 stuks. Ze hebben aan het ene uiteinde een brede, smalle stift en aan het andere uiteinde een gewone stift met een ronde punt. Samen met glitterpennen en scrapbookpapier kan je hier iets heel leuks mee maken. Lees snel verder om te zien wat ik bedoel!

Het is natuurlijk wel even handig om precies op een rijtje te zetten wat je voor deze DIY allemaal nodig hebt:
• Scrapbookpapier (€ 2 bij de Action voor een blok van ong. 30 bij 30 cm)
• Twinmarkers (ongeveer € 4 bij de Action voor 16 stiften)
• Glitterpennen
Washi tape
• Je favoriete quote(s)


Als eerste is het handig om een leuke quote op te zoeken die je wilt gebruiken. Ik heb als eerste gekozen voor deze quote: "Difficult roads often lead to beautiful destinations". Daarna heb ik in het blok met scrapbookpapier een leuke achtergrond gevonden, waar ik de quote op ga schrijven. Het blok met scrapbookpapier dat ik gekocht heb, heeft allemaal leuke pagina's met verf effecten. Deze kan je ook makkelijk zelf maken met waterverf!

Als je de achtergrond zelf maakt, is het natuurlijk handig om deze eerst te laten drogen. Ondertussen kan je alvast wat gaan oefenen met het handletteren van de quote: welk lettertype wil je? Hoe groot wordt de tekst? Komen er tekeningetjes bij? Het is handig om alvast wat dingen uit te proberen op een ander stuk papier, om een beetje te kijken hoe je je quote wilt hebben. Als je eenmaal iets met een twinmarker op papier hebt gezet, kan je namelijk niet meer terug..!

Dan is het nu tijd voor het handletteren van de quote! Ik heb gekozen voor een dun en simpel lettertype, en om recht te blijven schrijven (ik heb vaak de neiging om scheef te schrijven) heb ik en liniaal onder mijn tekst gehouden. Dit gaf ook nog eens een leuk en onverwachts effect! Ik heb het woord "beautiful" niet geschreven met de twinmarker, omdat ik dat woord ga schrijven met de glitterpen, een gouden kleur (dat vond ik mooi staan bij de kleuren van de achtergrond). Juist omdat het woord "beautiful" met een andere kleur is geschreven, geef dat de quote extra nadruk.

Tot slot kan je de quote ophangen met washi tape, of je lijst hem in! Ik heb washi tape aan de achterkant gedaan, om hem zo vast te plakken aan de muur. En ik vond deze DIY zo leuk dat ik er nog twee heb gemaakt! De eerste is met de quote: "Je bent een parel in Gods hand", waarbij ik het woord "parel" met een zilveren glitterpen heb geschreven. De derde quote is: "Achter de wolken schijnt Gods liefde", waarbij ik voor de woorden "wolken" en "liefde" de brede, smalle kant van de Twinmarkers heb gebruikt. Ook heb ik die kant gebruikt om een wolkje om de quote heen te tekenen.

Het leuke van de glitterpennen is dat het een bijzonder effect geeft op de poster. Hieronder kan je op de foto goed het effect zien van het woord "parel" van de quote "Je bent een parel in Gods hand". Het is wel een nadeel dat je de glitters soms niet goed ziet, daarom raad ik je aan om een marker te gebruiken die iets beter zichtbaar is, of om de glitters op een donkere ondergrond te gebruiken waar ze goed opvallen. Los daarvan is deze DIY erg leuk om te doen en raad ik het zeker aan! Het is ook nog eens erg makkelijk en het vrolijkt je kamer gelijk een heel stuk op!

Heb jij deze DIY zelf ook gedaan? Tag dan @thediylife.nl (Facebook) of @thediylife_nl (Instagram) in jouw foto's!

Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Instagram, Facebook of Pinterest!


Wat je misschien ook leuk vindt:

Twinmarkers en glitterpennen: een super combinatieThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.