Bullet journaling - een nieuwe hobby?

13:09 The DIY Life 0 Comments


Je hebt het misschien wel voorbij zien komen op social media, blogs of YouTube: het maken en bijhouden van een bullet journal. Het is een trend, overgewaaid vanuit Amerika. Ik wou ook wel eens proberen of dat iets voor mij is, dus ik kocht een mooi notitieboek van Dille en Kamille voor € 5,95 (A5 formaat). Ik testte het voor je uit!

Om te beginnen moet ik er even bij zeggen dat ik net begonnen ben met mijn bullet journal, (spoiler) en ik schrijf er bijna elke dag in. Het is voor mij een soort 'dagboek' geworden, waarin ik alles schrijf wat ik die dat in mijn privé leven heb gedaan. 11 Het leuke van een bullet journal is dat je er alles in kan zetten wat je maar wilt, wat te maken heeft met je persoonlijke leven. Denk bijvoorbeeld aan een trainingsschema, of wat je eet op een dag, je agenda, een overzicht van al je to do-lijstjes en nog veel meer!

Ik maak een overzicht van elke week, en geef elke maand een apart thema. Deze maand, de maand mei, heeft als thema bloemetjes, omdat het voorjaar volop in gang is (en vooral omdat ik dol ben op bloemetjes). Ik begin mijn maand met een 'titelpagina' waarin ik mijn thema voor die maand bedenk. De maand mei is bijvoorbeeld een grote bloem. De maand april was omringd door blaadjes.

Daarna maak ik een overzicht van elke week, met het weeknummer erboven. Ik gebruik niet de normale weeknummers, maar het aantal weken van mijn stage. Deze week zit ik bijvoorbeeld in week 10 (van de 21, dus ik ben net voor de helft). Bij elke dag maak ik drie bullet points met dingen die ik die dag wil doen of heb gedaan. Ik heb ontdekt dat precies genoeg is, en ik laat altijd wat ruimte onder de derde bullet point. Als ik dan heel actief ben geweest, of veel wil opschrijven bij de laatste, kom ik niet in de knoei met alle leuke bloemetjes.

Tot slot heb ik altijd nog een kleine ruimte linksonder over, waar ik nog een algemeen to do-lijstje maak. En helemaal onderaan schrijf ik elke week een Bijbeltekst of een inspirerende quote. De Bijbeltekst die ik deze week gebruik, is: "Hij heeft alles mooi gemaakt op Zijn tijd" - Prediker 3:11. Ik heb al vaak geprobeerd om Bijbelteksten uit mijn hoofd te leren, maar telkens lukt het me weer niet. Ik hoop dat het me nu wel lukt, nu ik een week lang elke dag dezelfde tekst zie!

Voor het versieren van elke pagina kan je van alles gebruiken: van verf tot washi tape en van fineliners tot glitters. Ik gebruik vaak alleen washi tape en fineliners. Omdat het papier van mijn bullet journal niet al te dik is, wil ik liever geen verf gebruiken, onder andere omdat het misschien door kan drukken of dat de pagina's gaan opbollen en dat zou ik erg jammer vinden. 


Ben jij al begonnen met een bullet journal?

Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Instagram, Facebook en Pinterest!


Wat je misschien ook leuk vindt:

Bullet journaling - een nieuwe hobby?The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.