Tag: let's get personal

08:00 The DIY Life 0 Comments


Al anderhalf jaar heb ik deze blog, en ik heb zo nu en dan al wel eens over mijzelf verteld. Een tijdje geleden schreef ik dit artikel: als je mij echt zou kennen, zou je weten dat... Ook tussen de regels door kan je er achter komen wie ik ben. Maar wie is dat nu eigenlijk? Daarom vandaag deze tag: let's get personal! Bij deze tag zal ik 20 vragen beantwoorden over mij en wie ik ben. En hopelijk leer je mij dan een beetje kennen!

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen met deze persoonlijke tag en gelijk naar de vragen gaan!

Wanneer is de laatste keer dat je echt gebroken was (emotioneel)?
Dat was afgelopen weekend. Een dierbare is deze week overleden, en afgelopen weekend hebben we nog afscheid kunnen nemen. Dat was heel moeilijk, maar tegelijk ook erg mooi dat we die kans nog kregen.

Zou je liever 10 kinderen hebben, of geen kinderen?
Zeker weten 10 kinderen! Ik zou echt niet kinderloos kunnen leven! En als we dan geen kinderen van onszelf kunnen krijgen, dan adopteren we ze!

Waar denk je op dit moment aan?
Dat ik wel heel nodig naar de wc moet, dus dat ga ik even doen! Tot zo!

Sta je altijd klaar voor je vrienden?
Dat probeer ik wel te doen. Zij zijn er ook altijd voor mij, en ik wil er ook graag voor hen zijn, wat er ook is. Ik weet hoe fijn het is als er iemand voor je is wanneer je het zelf moeilijk hebt, en dat gun ik een ander ook.

Wat doe jij altijd als je nerveus bent?
Ik zit dan vaak met mijn kleding te spelen, of ik raak mijn neus aan. Ook moet ik eigenlijk iets in mijn handen hebben, of bijvoorbeeld een armband of ketting om, om maar iets met mijn handen te doen.

Wees eerlijk, vind jij mensen in het algemeen leuk?
Over deze vraag moest ik eerlijk gezegd even nadenken, maar ik kwam uit op 'ja'. Soms kan ik zo heerlijk genieten van kleine kinderen die zo schattig zijn, of ouderen die hand-in-hand lopen! Mensen zijn er voor je, ze steunen en helpen je en je kan heerlijk met mensen lachen over de domste grappen!

Is er iemand die jou volledig begrijpt?
Ja, en dat is God. Hij kent me zoals ik ben, zelfs nog beter dan ik mezelf ken! Hij heeft me gemaakt, en Hij heeft me mijn lichaam en mijn karakter en persoonlijkheid gegeven.

Heb je op dit moment een reden om te lachen?
Haha ja, een goede vriendin had een hele leuke sarcastische opmerking gemaakt!

Zou je gelukkiger zijn als het leven een 'rewind'-knop had?
Nee, ik denk het niet. De dingen die ik heb meegemaakt en de mensen die ik heb leren kennen, hebben mij gemaakt wie ik ben, en dat zou ik niet willen veranderen. Natuurlijk zijn er mindere en nare momenten in mijn leven geweest, en leef ik echt niet op rozen, maar alle mooie herinneringen en levenslessen die ik heb, zijn voor mij goud waard.

Vertel jij je ouders alles?
Dat deed ik als kind wel, maar dat werd steeds minder. Ik kan gelukkig nog wel steeds heel goed met ze praten, maar echt alles vertellen doe ik niet meer.

Denk je meer aan het verleden, het heden of het hier en nu?
Eigenlijk van alles wel een beetje. Het verleden blijft bij me, en dat komt soms ook naar boven in de vorm van herinneringen. Ik denk dat ik toch wel het meest in het heden leef, en ook wel in het hier en nu. 

Ben jij gemakkelijk om mee om te gaan?
Ik wil wel ja zeggen, maar ik kan moeilijk voor een ander spreken dan mezelf. Dus eigenlijk kan ik hier geen antwoord op geven, maar natuurlijk hoop ik van wel.

Heb je ooit iets gedaan terwijl je altijd tegen jezelf had gezegd dat je het nooit zou doen? Zo ja, wat was dat?
Ja. Twee jaar geleden begon ik met mijn studie, en toen werd er ook een studentenreis aangeboden van de studievereniging. Ik had toen zoiets van: dat is niks voor mij. Maar uiteindelijk ben ik toch mee geweest, en heb ik er leuke herinneringen aan over gehouden!

Zien mensen jou als optimist of als pessimist?
Een optimist. Ik ga altijd van het positieve uit, en spoor de mensen om mij heen ook aan om dat ook te doen. Als iemand zegt: 'dat haal ik toch niet', dan zeg ik vaak: 'het lukt je wel, je kan het! Je hebt er zo hard je best voor gedaan'.

Wat is de laatste film die je in de bioscoop hebt gezien, en met wie?
Ehm, wat was de titel ook alweer? Oh ja, The Fifth Wave, een spannende apocalypse film (wel een hele goeie trouwens!), samen met mijn vriend.

Je ouders zijn op vakantie, zou je een groot feest geven?
Nee, want ik weet dat mijn ouders het niet op prijs zullen stellen, en bovendien ben ik niet echt een feestbeest. Geef mij maar een goede film en een warme beker chocolademelk deze winter, dan ben ik helemaal blij!

Spendeer je je weekend liever bij een concert of in de discotheek?
Sowieso niet in de discotheek, want ik ben echt geen feestbeest (zie het antwoord op de vraag hierboven), dus dan bij een concert.

Denk je dat je te veel tijd aan je uiterlijk besteedt?
Nee, niet echt. Ik doe mijn make-up in 3 minuten en mijn haar in 5, dus dat valt reuze mee, haha!

Ben jij snel jaloers?
Nee, niet snel, maar wel eens.

Ben jij zo'n persoon die om de haverklap een nieuw vriendje heeft?
Nee, juist niet. Ik had mezelf voorgenomen om te wachten op de ware die God voor me bestemd heeft, nadat mijn eerste relatie uit was gegaan.

Hopelijk vond je het leuk om zo een duikje te nemen in mijn persoonlijkheid en mijn leven! Ik vond het in ieder geval heel erg leuk om te doen! Wil je nóg meer over mij te weten komen? Lees dat dit artikel, of ga naar deze pagina.


Have fun!
Tessa


Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Facebook (@thediylife.nl), Instagram (@thediylife_nl) of Pinterest (@thediylifenl)!


Wat je misschien ook leuk vindt:

Tag: let's get personalThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.