5x decoreren met een houten hart

08:00 The DIY Life 0 Comments


Een hele tijd geleden heeft mijn vriend voor mij een hart van hout gezaagd en geschuurd. Eerst had ik hem in mijn kast staan, omdat ik er geen plekje voor had. Daarna lag hij een tijd in mijn vensterbank te pronken, maar dat was ook nog niet de optimale plek. Daarom zocht ik naar manieren om te decoreren met een houten hart, en ik heb ze gevonden!

Voor al deze decoraties heb je het volgende nodig:
- Washi tape
- Gouden sterretjes
- Quote of tekst (tip: handlettering!)
- Klein plantje
- Andere decoraties

1. Me + You


De eerste manier om te decoreren is ook meteen een leuk valentijnscadeau of een decoratie voor tijdens valentijn. Ik heb met een redelijk dunne washi tape de woorden me + you in letters op het hart geplakt. Daarna heb ik zes gouden sterretjes gepakt, en die op drie plaatsen van het hart neergelegd. Tot slot heb ik er nog een plantje naast gezet als finishing touch.

2. Hearts


Voor de tweede decoratie tip heb ik dezelfde washi tape als bij de eerste decoratie tip gebruikt. Dit keer maakte ik er geen letters van, maar heb ik de washi tape gebruikt om de vorm van het hart op het hart te maken. In het midden heb ik nog een plantje gezet, en zo was deze decoratie helemaal af! Je kan zelf nog andere leuke details of dingetjes toevoegen natuurlijk! En je kan ook meerdere rijen washi tape gebruiken. Ook bij deze decoratie heb ik weer leuke gouden sterretjes gebruikt!

3. For your eyes only


Deze derde decoratie tip vind ik zelf heel erg leuk geworden! In mijn stash van washi tapes zat onder andere een hele leuke blauwe washi tape met de tekst 'for your eyes only'. Om het hart nog wat leuker te maken heb ik er nog wat blauwe en lichtbruine kralen bij gezocht, en die er bij gelegd. Ook hier kwam weer een plantje om de hoek kijken (ik heb echt een zwak voor planten, haha!)


4. Get the christmas feeling


Kerst komt steeds een stukje dichterbij, en dus heb ik ook een decoratie tip met een Kerst tintje! Met handlettering heb ik 'it's christmas' geschreven met een wit potlood op zwart papier. Daarna heb ik twee soorten washi tape gepakt met allebei oker / geel tinten, die ook te maken hebben met Kerst. Daarna kwam er weer een plantje bij (duh) en zo is ook deze decoratie af! Zonet bedacht ik me nog iets leuks: als je nou thuis nog wat van die leuke kerstlichtjes over hebt, of kleine kerstballetjes, kan je die hier ook voor gebruiken! Hmm, ik ga dat idee meteen even opschrijven!

5. Hearts all over


Voor deze laatste decoratie tip heb ik eigenlijk niet veel bijzondere materialen gebruikt, maar toch lijkt het erg leuk! De sterretjes van goud en het plantje zijn weer van de partij bij deze decoratie, maar dit keer is er een nieuwkomer: een hart van steen. Best ironisch eigenlijk: een houten hart en een stenen hart bij elkaar (en ineens krijg ik het liedje Mijn Houten Hart van De Poema's in mijn hoofd).

Dit waren ze alweer! Heb jij nog leuke tips om te decoreren met een houten hart? Laat ze dan hieronder achter in de reacties!

Have fun!

Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg mij dan op Facebook (@thediylife.nl), Instagram (@thediylife_nl) of Pinterest (@thediylifenl)!


Wat je misschien ook leuk vindt:

5x decoreren met een houten hartThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.