Zo maak je de perfecte handlettering quote!

08:00 The DIY Life 0 Comments

Misschien heb je de laatste tijd wel gemerkt dat ik helemaal fan ben geworden van handlettering. Het begon allemaal met deze quotes op onderzetters, en daarna ben ik alleen nog maar meer met handlettering gaan doen! Vandaag heb ik ook weer een handlettering gemaakt, met tips en tricks voor jou!


Wat je nodig hebt:

- Een potlood
- Een stift of permanent marker
- Een liniaal
- Papier
- Markeerstiften of andere kleurpotloden /-stiften(optioneel)

Als eerste heb ik even snel geschetst wat ik wou schrijven. Ik had een quote bedacht: "There is no better place". Je mag dan voor jezelf invullen waar die better place voor jou is. Ik bedacht welk lettertype ik ging gebruiken, namelijk blokletters.

Ik wilde de letters graag in een ruitvorm zien, dus tekende ik een paar lijnen met een liniaal waar de letters op kwamen te staan. Daarna trok ik lijnen aan de buitenkant voor het ruit perspectief. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet heel precies gedaan heb (met graden en hoeken enzo), maar gewoon op gevoel en wat goed leek. Als je de hoeken precies hetzelfde wilt hebben, kan je bijvoorbeeld een geodriehoek gebruiken. Ook tekende ik meteen de vakjes waarin de letters kwamen te staan. Elk vakje staat voor een letter.

En toen was het tijd om de quote er met potlood in te gaan zetten! Ik begon bovenaan, met het woord 'there'. De letters waren allemaal erg goed met de liniaal te doen, alleen de letter r was wat lastiger, omdat deze een ronding heeft (die je dus niet met een liniaal kan maken). Daarna ging ik driftig verder met alle andere letters, en trok ik ze over met een zwarte pen. De lijntjes had ik bij deze foto al weggegumd. De foto is trouwens een beetje blauw geworden, maar dat kwam omdat het al begon te schemeren en ik niet heel goed licht meer had voor de foto..

Toen kwam het vrolijkste gedeelte van deze DIY: het inkleuren! Ik heb eerst een tijd getwijfeld of ik misschien nog schaduwen of 3D-effecten aan de letters toe wilde voegen, maar daar heb ik uiteindelijk toch niet voor gekozen, omdat de letters nogal dicht op elkaar staan. Onderaan bij de letter p had ik trouwens een foutje gemaakt, ik had de onderste lijn wat te ver doorgetrokken (whoops!).

Hopelijk heb ik jou ook enthousiast gemaakt voor handlettering! Het is ontzettend leuk om te doen, en je kan er al je creativiteit in kwijt! Er zijn op Instagram veel accounts te vinden die over handlettering gaan, en als je zoekt op #handlettering op Instagram, vind je genoeg foto's en inspiratie! Veel succes!


Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Zo maak je de perfecte handlettering quote!The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.