Sprankelend dienblad - DIY

08:00 The DIY Life 0 Comments


Een beetje glitter in huis is altijd leuk, zeker in deze tijd van het jaar. Kerst is net weer geweest, en misschien had jij wel, net als ik, leuke kerstballen met glitters of een leuk cadeaudoosje gemaakt. Wat je ook hebt gedaan met Kerst, ruim die glitters nog even niet op, want voor de DIY van vandaag heb je onder andere glitters nodig! Weet jij al wat de DIY van vandaag is?

Misschien kan je het al aan de titel raden wat de DIY van vandaag is, maar de titel verklapt nog niet heel veel. Sprankelende dienbladen? Wat zijn dat nou weer? Ik zal het je meteen verklappen: ik heb een oude fotolijst omgetoverd tot een leuk dienblad met glitters en een vleugje verf! Hier onder kan je lezen wat je allemaal voor deze DIY nodig hebt.


Wat je nodig hebt voor deze DIY:

- Glitters
- Fotolijst (de afmetingen maken in principe niet uit)
- ModPodge
- Een kwast
- Verf (optioneel)

Als eerste is het altijd handig om de achterkant even uit de fotolijst te halen. Als je de lijst nog een ander kleurtje wilt geven, is dat altijd leuk. Je kan daarvoor spuitverf gebruiken, of 'gewone' verf. Je kan ook met washi tape en verf gaan combineren: wanneer je streepjes washi tape op de lijst doet, krijg je een streepje verf en een streepje van de originele kleur van de fotolijst. Als de verf droog is, kan je verder met de volgende stap.

Het glas moet je er na het verven weer in doen, anders strooi je de glitters gewoon op de tafel en dat zou jammer zijn. Je kan verschillende kleuren glitters gebruiken, maar je kan natuurlijk ook kiezen voor één kleur glitters. Mijn dienblad heeft zilveren glitters gekregen, omdat dat goed past bij mijn kamer, en ik de kleur zilver erg mooi vind. Ik heb nog geprobeerd om met een kwastje iets in de glitters te schrijven, maar dat was erg lastig. Wil jij dat wel doen? Dat kan! Schrijf dan met een kwast en wat ModPodge de quote op het dienblad, en strooi daar de glitters overheen. Zo heb je een leuk en sprankelend dienblad mét een quote!

Als laatste moet je het achterkantje er weer even op vast maken. Je kan er voor kiezen om nog een leuk achtergrond kleurtje in de fotolijst te doen, zodat de glitters extra benadrukt worden. Als je zilveren glitters hebt en een witte achtergrond, worden de glitters niet heel erg benadrukt, maar toch zie je wel het leuke effect. Na het spelen met glitters zat ik er helemaal onder (ik had net mijn kamer gestofzogen) haha! Maar het is de moeite waard geweest, want het resultaat mag er zijn! Een super leuk dienblad dat je overal kan neerzetten waar je maar wilt! En als je het een beetje aan gaat kleden met persoonlijke spulletjes of andere decoraties, wordt het een heel mooi geheel.

Hopelijk kan jij straks genieten van jouw dienblad, en wordt het een mooi pronkstuk op je kamer! Als jij dit dienblad ook gemaakt hebt, deel jouw creatie dan op Instagram of Facebook met de #diydienblad. Ik vind het heel leuk om al jullie creaties te zien!


Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Dat kan! Je kan me volgen op Facebook (@thediylife.nl), Instagram (@thediylife_nl) en op Pinterest (@thediylifenl).



Wat je misschien ook leuk vindt:

Sprankelend dienblad - DIYThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.