Vrolijke kerstballen - DIY

08:00 The DIY Life 0 Comments


Toen ik op één van mijn vele zoektochten door de Action struinde, vond ik hele leuke, blanco kerstballen voor maar € 0,92 per twee. Deze vroegen om een metamorfose, maar wat ik er precies mee ging doen, wist ik nog niet. Ik stopte ze in mijn mandje en zocht verder. Nadat ik alle leuke DIY spulletjes had gekocht, ging ik verder brainstormen over de kerstballen. Uiteindelijk kreeg ik een heel leuk idee...!

Iedereen gebruikt andere kleuren kerstballen in de boom. De traditionele kleuren van Kerst zijn groen, rood, goud en zilver. In mijn kerstboom van dit jaar heb ik zilveren en turquoise (licht blauwe) kerstballen hangen. Mijn kerstboom is niet heel groot, maar dat betekent niet dat er geen kerstsfeer kan zijn! Wat voor kleuren jij ook kiest voor jouw kerstboom dit jaar, de kerstballen van deze DIY passen daar altijd bij!

Kerstballen horen natuurlijk in een kerstboom thuis, en omdat Kerst er weer aan zit te komen, leek mij dit een leuke DIY voor deze tijd van het jaar. Vorig jaar heb ik dezelfde kerstballen voor een DIY gebruikt, maar dit jaar ga ik het net even wat anders aanpakken! De vorige keer heb ik er namelijk met een stift iets leuks op getekend, zoals cadeautjes, kerstbomen of een tekst.


Wat je nodig hebt voor deze DIY:


- Kerstballen van de Action (€ 0,92)
- Mod Podge
- Een kwast
- Glitters
- Lint of touw (optioneel)

Allereerst heb ik een paar leuke figuurtjes bedacht waar ik aan denk bij Kerst, bijvoorbeeld: sterren, een kerstboom, cadeautjes, en ga zo maar door... Om deze figuurtjes goed te kunnen tekenen, heb ik een paar voorbeelden op internet opgezocht. Ook heb ik een aantal quotes opgezocht voor inspiratie. Onder andere op Pinterest zijn veel leuke afbeeldingen en quotes te vinden!

Nadat je de figuurtjes hebt gekozen die jij graag op je kerstbal wilt, kan je met de ModPodge of een ander soort lijm aan de slag. Smeren maar met die kwast! Het leuke is dat je van alles kan maken, en het helemaal aan kan passen aan wat jij wilt. Het nadeel is dat het lastig is om foutjes te verbeteren of weg te halen. Wanneer je met een doekje een beetje lijm weg wilt halen, zit het snel overal. Over de ModPodge kan je dan de kleur glitters strooien die bij jouw kerstboom past. Ik begon zelf met de quote "Merry Christmas", en dat ging vrij goed! Daarna heb ik er nog twee gemaakt, met een ster, een kerstboom en een met "Ho Ho Ho". Doordat ze allemaal verschillende kleuren glitters hebben gekregen, worden het echte vrolijke kerstballen!

Wanneer jouw kerstbal helemaal glimt en vol glitters de kamer opvrolijkt, kan je er nog een laagje ModPodge over heen smeren. Dit is om net nog een beetje meer glans te geven aan de kerstbal, en ook om te zorgen dat de glitters nergens anders heen gaan. Als laatste kan je er voor kiezen om het rode lintje (dat standaard bij deze kerstballen zit), te vervangen door een ander kleur lint of door een stukje touw. Ik heb zelf het touwtje er aan gelaten, omdat ik de rode kleur wel erg leuk vond staan.

Zelfgemaakte kerstballen maken de kerstboom gelijk een stuk persoonlijker. Het kan ook zijn dat jij niet voor een standaard kerstbal hebt gekozen, maar iets heel anders of juist iets persoonlijks. Juist omdat je de kerstballen zelf maakt, geeft dat jouw kerstboom iets unieks. En als je volgend jaar de kerstboom weer op gaat zetten, en je deze zelfgemaakte kerstballen vindt, word je weer even herinnerd aan hoe leuk het maken er van was! Als je na deze DIY nog in een glitterige bui bent, kan je ook deze leuke cadeaudoosjes gaan maken!
Have fun en fijne kerstdagen!
Tessa


Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Dat kan! Je kan me volgen op Facebook (@thediylife.nl), op Instagram (@thediylife_nl) en op Pinterest (@thediylifenl)



Wat je misschien ook leuk vindt:

Vrolijke kerstballen - DIYThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.