Hoe pak je Kerst cadeautjes leuk in? Deel 1

08:00 The DIY Life 0 Comments

We zitten al in de tweede adventsweek, en over twee weken is het Kerst. Dat betekent voor sommige mensen dat ze elkaar cadeautjes geven, de kerstboom opzetten of veel kerstmuziek luisteren. Wij doen thuis niet aan cadeautjes, omdat we christenen zijn en we met Kerst vieren dat Jezus geboren is. Maar voor alle mensen die wél aan cadeautjes doen, heb ik een hele leuke DIY voor je, om je cadeaupapier te pimpen!

Wat je nodig hebt voor deze DIY:


- Cadeaupapier (het liefst blanco bruin of wit)
- Blaadjes
- Inkt
- Een schaar
- Plakband

Het idee van deze DIY is het erg makkelijk: je doet inkt op een blaadje en de afdruk daarvan komt op het cadeaupapier. Een kind kan de was doen! Je zult versteld staan hoeveel details er door de inkt op het cadeaupapier komen! Het lijkt net alsof je het getekend hebt. Dit kan je natuurlijk ook doen, maar dan heb je wel (behoorlijk) wat meer tijd nodig, en tekentalent misschien.

Ik heb een tak met bladeren van een varen gebruikt, die heeft erg mooie details, en het doet me denken aan Kerst. Omdat één tak van een varen veel maten blaadjes heeft, heb ik een klein, middelgroot en groot blad gebruikt, om in de lengte wat af te wisselen. Geen enkel blaadje is hetzelfde, dus het leuke is dat je niet alleen afwisseling hebt in de grootte van de blaadjes, maar ook in het patroon. Ben je goed in handlettering, of vind je dat leuk om te doen? Dat is hartstikke leuk, want daarmee kan je je cadeautje ook heel mooi versieren! Lees dit artikel met tips over hoe je de perfecte quote maakt

Als je bij deze DIY geen vieze vingers wilt krijgen, is het handig om bijvoorbeeld plastic handschoenen aan te doen, en zorg sowieso voor een ondergrond. Ik heb zelf namelijk gemerkt dat je handen erg makkelijk onder het inkt komen, en het dus ook nodig is om uit te kijken wat je allemaal vast pakt en waar je de blaadjes met inkt neerlegt.

Wanneer je klaar bent met 'stempelen' kan je je cadeaupapier bewonderen, en er daarna je cadeautje mee inpakken! Het resultaat vond ik verbluffend mooi, je ziet zoveel details! Nog een leuke tip: je kan natuurlijk meerdere soorten blaadjes gebruiken voor deze DIY, de mogelijkheden zijn eindeloos! Tot slot heb ik mijn cadeautje nog wat opgevrolijkt met een twee blaadjes van de varen en daar omheen een strookje cadeaupapier. Dit maakte het net even af, en het eindresultaat vind ik er erg leuk uit zien!

Achter de schermen werk ik, samen met twee andere christelijke bloggers, aan een samenwerking! We willen je met Kerst op een originele manier uitleggen waar Kerst om draait voor ons als christenen. Benieuwd hoe we dat doen? Houd dan The DIY Life in de gaten deze Kerst!


Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Hoe pak je Kerst cadeautjes leuk in? Deel 1The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.